Overslaan en naar de inhoud gaan

Hollandsnieuwe presenteert zich als nuchterste provider van Nederland

In de nieuwste commercial pleit het merk voor meer face-to-face-gesprekken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Praat eens wat vaker met mensen om je heen. Dat is de boodschap van de nieuwe commercial van telecomprovider Hollandsnieuwe (een zogenoemde ‘virtuele provider’ van Vodafone). ‘Voor iedereen die inziet dat het leven zich niet alleen maar op een schermpje afspeelt, is een bundel van Hollandsnieuwe meer dan genoeg.’

related partner content for mobile comes here

Beperkte bundel als kracht


Joram Helmer, strategy director XXS, legt uit waarom deze campagne past bij de provider: ‘Bundels reiken niet tot in de wolken en de telefoons zijn niet van het allernieuwste type bij Hollandsnieuwe. En juist dat hebben we als kracht genomen.’

Joram Helmer, strategy director XXS, legt uit waarom deze campagne past bij de provider: ‘Bundels reiken niet tot in de wolken en de telefoons zijn niet van het allernieuwste type bij Hollandsnieuwe. En juist dat hebben we als kracht genomen.’

René Verbong, creative director XXS: 'Dat hebben we vertaald naar de Hollandsnieuwe manier van doen. Voor iedereen die inziet dat het leven zich niet alleen maar op een schermpje afspeelt, is een bundel van Hollandsnieuwe meer dan genoeg.'

John de Vries, creative director XXS: 'In de commercials zoeken we telkens de parallel op tussen de online wereld en de echte wereld. Te beginnen met ‘Hollandsnieuwe manier van chatten’. Niet om met een vingertje te wijzen, maar wel om te laten zien dat wat vaker in het echt chatten heel aanstekelijk kan werken.'

Het hoeft niet zo overdreven


Deze eerste video is de eerste in de serie ‘hollands nieuwe manier van…’ Met deze merkcampagne (bureau: XXS Amsterdam) presenteert het merk zich als de nuchterste provider van Nederland. Robbert-Coen Koreman, Account Director XXS: 'Het merk zet zich af tegen wat er gaande is in de telecommarkt. Providers zoals T-mobile en Tele2 adverteren met schreeuwerige commercials over de overtreffende trap van 'unlimited'. Er is juist nu ruimte voor een merk als Hollandsnieuwe, dat zich richt op consumenten die vinden dat het allemaal wat minder mag.'

en

Tele2 adverteren met schreeuwerige commercials over de overtreffende trap van 'unlimited'. Er is juist nu ruimte voor een merk als Hollandsnieuwe, dat zich richt op consumenten die vinden dat het allemaal wat minder mag.'

adverteren met schreeuwerige commercials over de overtreffende trap van 'unlimited'. Er is juist nu ruimte voor een merk als Hollandsnieuwe, dat zich richt op consumenten die vinden dat het allemaal wat minder mag.'

 In de commercials zoekt het merk parallellen tussen de online wereld en de echte wereld.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Van positief naar nuchter


De laatste keer dat Hollandsnieuwe een merkcampagne had, was in 2015. Toen draaide alles om ‘positieve verrassingen’.

positieve verrassingen’.

’.

‘Hollandsnieuwe manier van…’ is te zien op tv, in print en (ondanks de inhoud van de campagne) online.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Caroline Will, Claartje van Meeuwen, Linda Palmen, Renate van den Hengel                 
Strategie: Joram Helmer
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Concept: John de Vries, René Verbong, Saskia Meijer, René Verhagen
Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer  
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Bonkers         
Regisseur: Bram Schouw
Producer: Saskia Kok   
DOP: Gabor Deak
Edit: Annelien @ Kapsalon
Online: Crabsalad    
Muziek en geluid: Soundsright

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Iris

Is er een linkje met de muziek van de Hollands Nieuwe reclame?

Wil

Beste mensen,
In uw laatste commercial wordt er door twee mensen een schilderij gedragen.
Ik ben zeer benieuwd of u mij kunt vertellen van welke schilder dit doek afkomt .
Of u heeft mogelijk de naam hiervan.
Ik zou u zeer dankbaar zijn.
M.vr.gr.
Wil

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in