Overslaan en naar de inhoud gaan

Dove heeft ‘veel spijt’ van advertentie waarin zwarte vrouw verandert in een witte

Cosmeticamerk opnieuw in fout
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dove heeft excuses aangeboden voor de Facebook-advertentie waarin een zwarte vrouw verandert in een witte vrouw. Het Unilever-merk heeft de advertentie verwijderd. 

related partner content for mobile comes here

In de Facebook-post was een gifje van drie seconden te zien van een zwarte vrouw die haar bruine T-shirt uittrekt om te veranderen in een witte vrouw. Deze trekt haar witte T-shirt uit waarna er een gekleurde vrouw tevoorschijn komt met een iets donkerder blouse aan.

De Facebook-post leidde tot de nodige beroering op sociale media, waarna Dove vrij snel besloot de advertentie offline te halen. 

Het is niet de eerste keer dat Dove onder vuur ligt voor een ‘racistische’ advertentie. In 2011 liet het drie vrouwen zien waarbij ook de suggestie werd gewekt dat blanker beter is. Ook die leidde tot heftige reacties.

 

Dove profileert zich probeert al meer dan tien jaar als merk dat er is voor mensen van verschillende leeftijd, gewicht en afkomst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in