Overslaan en naar de inhoud gaan

Harm Schweigman (Nakko Media): 'Vergaarde in-app data koppelen aan slimme advertentie technieken' [Visie Mobile 2014]

Een verwachtte tripple digit groei in advertentie uitgaven op mobiel in dit jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat belooft wat voor 2014. En terecht! Ongeveer de helft van het internet verkeer is immers via mobiel devices. Dus Logischerwijs zullen adverteerders hun doelgroepen ook op het kleine scherm willen bereiken. Je wilt als merk toch aanwezig zijn daar waar de klant is? Dat is een gezonde gedachte! Ondanks deze forse groei is het voor de mobile marketing industrie te vroeg om Victorie te kraaien. Wil Mobile Marketing daadwerkelijk een rol van betekenis spelen dan zullen er nog wel een aantal stappen gezet moeten worden.

related partner content for mobile comes here

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

Er zijn inmiddels adverteerders die al meerdere malen met succes de keuze voor het mobiel platform hebben gemaakt. Toegeven het zijn er niet veel. Maar ze zijn er. En wat blijkt? : Ze komen terug. Door slim om te gaan met de specifieke mogelijkheden van de smartphone word mobiel niet in gezet is het zoveelste scherm, maar als een linkin pin tussen de digitale en de echte wereld.

Hoe gaat dat in zijn werk ? Vanuit een klik op een mobiele banner heeft de gebruiker in een keer telefonisch contact met het inbound callcenter. Of staat de launch van een nieuwe game in de agenda. Of vind men de snelste route naar de dichtstbijzijnde friettent. De technische mogelijkheden van de nieuwe mobiele speeltuin zijn eindeloos.

Ontbreken van Data

Toch is er een achterstand ten opzichte van de oude vastwebwereld. Die is namelijke minder gefragmeteeerd. Hier sluiten grote platformen wel naadloos op elkaar aan. Dit is op hem mobiele speelveld nog geenszins het geval. Niet alleen de grootste operatings systems verschillen van elkaar. Ook de grote leveranciers van advertentie techniek kunnen of willen niet of slechts beperkt samenwerkingen aangaan. Hierdoor is het voor een adverteerder moeilijker om data te vergaren en te gebruiken bij het tonen van advertenties.

Laten we hopen dat hierin in de loop van 2014 verandering zal gaan komen. Zo zal In-app vergaarde data gekoppeld kunnen worden aan slimme advertentie technieken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in