Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Groei wereldwijde bestedingen komende jaren stabiel’

De wereldwijde reclamebestedingen zijn de komende vier jaar stabiel. Daarnaast gaat de vraag naar marktonderzoek substantieel stijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt ZenithOptimedia in een nieuw rapport. De wereldwijde bestedingen lagen dit jaar net iets onder de voorspellingen van het mediabureau. ZenithOptimedia had ingezet op 5 procent groei, dat is volgens haar berekeningen 4,8 procent gebleken. Voor 2006 verwacht het bureau 5,9 procent groei, in 2007 zou dat 5,7 procent zijn en in 2008 6 procent. De totale bestedingen in Europa zouden volgens het rapport in 2008 naar 105 miljard euro zijn gegroeid, tegen 89,4 miljard dit jaar.

related partner content for mobile comes here

De vraag naar marktonderzoek is dit jaar met 11 procent gestegen en het bureau voorspelt dat die groei tot 2008 blijft ‘omdat adverteerders bekijken hoe ze return on investment kunnen verbeteren en de risico’s van mediafragmentatie willen inperken’. Ook online advertising zal de komende jaren flink toenemen, aldus ZenithOptimedia.

Sterkste markten zijn de komende jaren de VS, China en Rusland. De vijf grootste Europese markten, UK, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje zouden volgens het bureau de komende jaren marktaandeel verliezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in