‘Groei wereldwijde bestedingen komende jaren stabiel’


Dat voorspelt ZenithOptimedia in een nieuw rapport. De wereldwijde bestedingen lagen dit jaar net iets onder de voorspellingen van het mediabureau. ZenithOptimedia had ingezet op 5 procent groei, dat is volgens haar berekeningen 4,8 procent gebleken. Voor 2006 verwacht het bureau 5,9 procent groei, in 2007 zou dat 5,7 procent zijn en in 2008 6 procent. De totale bestedingen in Europa zouden volgens het rapport in 2008 naar 105 miljard euro zijn gegroeid, tegen 89,4 miljard dit jaar.
De vraag naar marktonderzoek is dit jaar met 11 procent gestegen en het bureau voorspelt dat die groei tot 2008 blijft ‘omdat adverteerders bekijken hoe ze return on investment kunnen verbeteren en de risico’s van mediafragmentatie willen inperken’. Ook online advertising zal de komende jaren flink toenemen, aldus ZenithOptimedia.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSterkste markten zijn de komende jaren de VS, China en Rusland. De vijf grootste Europese markten, UK, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje zouden volgens het bureau de komende jaren marktaandeel verliezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid