Drie genomineerden voor de prijs Marketeer of the Year 2005


De jury heeft uit een groot aantal inzendingen de volgende drie kandidaten geselecteerd die voor de prijs in aanmerking komen:
Michiel Muller van RouteMobiel. ‘In de strijd met de monopolist zoekt RouteMobiel de grenzen op en heeft het door agressieve marketing succes geboekt’, aldus de jury.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlexander Ribbink van TomTom. ‘De propositie is helder en wordt slim neergezet met oog voor wat consumenten belangrijk vinden’, aldus de jury.
Els Marivoet van Nespresso. ‘Consistente marketing van een koffie-concept met veel gevoel voor PR en retailmarketing. Bovendien heeft Nestlé door het directe contact met de afnemers de retailers niet meer nodig’, aldus de jury.
Wie de prestigieuze prijs ontvangt wordt op 9 juni duidelijk tijdens de PIM Marketing Innovatie Dag (www.pimonline.nl), waar de drie genomineerden hun case presenteren en de jury de winnaar bekend maakt.
De Marketeer of the Year-prijs is een jaarlijkse prijs die dit jaar voor de vijfde keer wordt uitgereikt. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Nima, PIM en het Tijdschrift voor Marketing/www.marketing-online hebben de afgelopen maanden opge-roepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn meer dan twintig namen ingediend met vaak overtuigende bewijsvoering. De jury heeft vervolgens een shortlist samengesteld, waarbij de belangrijkste criteria zijn: vernieuwing en effectiviteit.
De jury bestaat uit: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex-Monsterboard), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en commercieel directeur Citroën Nederland), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004 en directeur van Alex), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/www.marketing-online.nl).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid