Overslaan en naar de inhoud gaan

Dé trends voor social media in 2021, en nooit meer foute wijn door Snapchat

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal
#LEKKERSOCIAAL 20
#LEKKERSOCIAAL 20

Kijkje in de glazen bol: wat worden de social media trends voor 2021? ?

Dat er in één jaar veel kan veranderen hoeven wij jou niet te vertellen. Voorspellen wat er in de toekomst gaat gebeuren is dan ook verschrikkelijk lastig. Gelukkig voor ons hebben Talkwalker en Hubspot zeventig social media-experts gesproken en hen gevraagd een voorspelling te doen voor de social trends in 2021. Hieronder een selectie van de hottest topics! ?

related partner content for mobile comes here

#1 Back to the future – Old-school marketing wordt een trend. In onzekere tijden grijpen we nou eenmaal graag terug naar oude vertrouwde methoden waarvan we weten dat het goed werkt. 

#2 Nostalgie voor meer engagement - Sjoelen, Mario Karten op de Gamecube of je oude Flippo’s bekijken: tijdens de lockdown wilden we even terug naar die goede oude tijd. Volgens de social media experts verhogen bedrijven hun engagement zodra ze hierop inspelen. Dus ga jij straks Pokemon kaarten versturen met Kerst?

#3 Bye fake nieuws – In 2021 zal fake nieuws nóg harder worden aangepakt. Kijk dus uit met wie je samenwerkt, want dit heeft invloed op jouw geloofwaardigheid!

#4 What do you meme? – Het gebruik van memes is nog altijd flink aan het stijgen. 55% van de 13- tot 35-jarigen communiceert geregeld via deze grappige afbeeldingen. 

#5 Corona content - Helaas zullen we de nasleep van corona in 2021 zeker nog merken. Daar moet je met jouw content ook rekening mee blijven houden. De zogeheten corona content moet daarom voldoen aan de 4 C’s: community, contactless, cleanliness en compassion. 

De andere trends en een uitgebreide uitleg kan je hier nog even teruglezen, zodat je helemaal up-to-date bent voor 2021. ?

Wijnig keuzestress meer met Snapchats nieuwe scanfilter ?

Iedereen kent de keuzestress voor het wijnschap bij de plaatselijke supermarkt wel: welk van de 100 Chardonnays is nou de lekkerste? Gelukkig kan Snapchat jou in deze onzekere tijden binnenkort een helpende hand bieden.

De app komt namelijk met een barcode scanner waarmee je wijnen en eten kan scannen zodat je meer informatie over het product op jouw scherm krijgt te zien. Zo wordt zichtbaar waar het product vandaan komt, wat de adviesprijs is en wat andere mensen ervan vinden.

Door simpelweg je Snapcamera te openen en deze op de barcode van het product te richten, komt er een pop-up met informatie op jouw scherm terecht. Handig voor consumenten, maar ook interessant voor bedrijven aangezien er promotiecodes en aanbiedingen aan gekoppeld kunnen worden.

Zo kom je voortaan altijd met de lekkerste en voordeligste wijnen thuis, cheers! ?

Snapchat

TikTok geeft duidelijkheid

TikTok wil TikTok-creators opheldering geven over verwijderde video’s. Het was voor creators vaak een raadsel waarom er wel eens een filmpje werd verwijderd. Door het sturen van een notificatie hoopt TikTok haar gebruikers voldoende op de hoogte te stellen. Ook geeft het in haar guidelines aan wat wel en niet kan op dit platform.

De conclusie? TikTok wil eigenlijk alleen positieve, luchtige filmpjes verspreiden op de app. Denk bijvoorbeeld aan dansers, schattige dieren en comedy. Hopelijk valt jouw content hieronder… ?

No hurry op Instagram

Krijg jij geen genoeg van de livestream van jouw favoriete influencer? Dan hebben wij goed nieuws!

Instagram verlengt de livestream tijd van 1 uur naar 4 uur. Dit betekent langere unboxing video's, make-up tutorials waar je ‘u’ tegen zegt en sportlessen waarin je het buikspierkwartiertje niet hoeft te skippen! 

Ook worden livestreams opgeslagen in ‘Live Archive’. De livestream blijft dan 30 dagen online waarna hij automatisch wordt verwijderd. Wil je deze video toch eindeloos op replay zetten, dan kan je hem alsnog downloaden óf toevoegen aan jouw IGTV. 

Veel kijkplezier en succes met jouw ultra lange sportsessie! ??‍♂️

Instagram

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in