Overslaan en naar de inhoud gaan

4 wapenfeiten van Unilever in terugdringen plastic

Het bedrijf zegt op schema te liggen in het reduceren van het gebruik van nieuw vervaardigd plastic in zijn plastic verpakkingen.
Wast and Packaging
Wast and Packaging
© Unilever
Wast and Packaging
Wast and Packaging
© Unilever

Vorig jaar deed Unilever een ambitieuze belofte. Het bedrijf zegde toe dat het tegen 2025 de helft minder nieuw plastic zal gebruiken door het gebruik van plastic verpakkingen met meer dan 100 duizend ton te verminderen en meer gerecycled plastic toe te passen in haar plastic verpakkingen.

related partner content for mobile comes here

Nu, een jaar later, zegt Unilever de volgende stappen te hebben gemaakt:

  • Unilever heeft het gebruik van plastic dat is gerecycled na gebruik (post-consumer recycled plastic - PCR) opgevoerd tot zo’n 75 duizend ton, dat is meer dan 10 procent van Unilevers plastic voetafdruk en een grote stap in de realisatie van haar doel om tegen 2025 ten minste 25 procent PCR te gebruiken. Unilever verwacht het gebruik van PCR de komende 12 maanden te verdubbelen.
  • Unilever heeft innovatieve circulaire verpakkingsvormen geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld Magnum pints gemaakt met food grade gecertificeerd gerecycled plastic, Dove flessen met 100 procent gerecycled plastic en Robijn vloeibare wasmiddelverpakkingen met 70% gerecycled plastic.
  • Unilever blijft met veel partners werken aan de inzameling en verwerking van plastic verpakkingen, in wereldwijde en lokale programma's, zoals het European Plastic Pact en Platform Accelerating Circular Economy (PACE).
  • Unilever heeft specifieke roadmaps ontwikkeld om zo haar doel te realiseren om meer plastic verpakkingen in te zamelen en te verwerken dan het bedrijf verkoopt.

'Our plastic is our responsibility, so we are committed to collecting back more than we sell, as part of our drive towards a circular economy. This is a daunting but exciting task which will help drive global demand for recycled plastic.'

Alan Jope, CEO

Koers

Op schema dus, zegt Unilever, en dat is ook cruciaal volgens Annemarieke de Haan, general manager Unilever Benelux. Zij vindt dat we plastic moeten houden waar het hoort: ‘In een circulaire economie, waar materialen voortdurend worden hergebruikt. Het is cruciaal dat we - samen met overheden, academici, NGO's en alle betrokkenen in de plastic waardeketen - op koers blijven, de hoeveelheid nieuw plastic verminderen en de overgang naar een circulaire economie spoedig versnellen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in