Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands verzorgingsmerk Naïf ook B Corp gecertificeerd

Bedrijf wil net als Wetransfer, Tony's Chocolonely en Dawn succes in de zakenwereld herdefiniëren.
Oprichters Naïf - Jochem Hes en Sjoerd Trompetter
Oprichters Naïf - Jochem Hes en Sjoerd Trompetter
Oprichters Naïf - Jochem Hes en Sjoerd Trompetter
Oprichters Naïf - Jochem Hes en Sjoerd Trompetter

Naïf Natural Skincare is officieel gecertificeerd als Benefit Corporation, kortweg ‘B Corp’. Het Nederlandse bedrijf volgt daarmee onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia en het Amsterdamse bureau Dawn. B Corporations hebben vanuit de essentie van het bedrijf dezelfde doelstelling: het herdefiniëren van succes in de zakenwereld. Wereldwijd zijn er op dit moment 2500 aangesloten bedrijven die streven naar een verbetering in sociale impact, verantwoordelijkheid, transparantie en duurzaamheid. 

related partner content for mobile comes here

Door de ballotage

Het bemachtigen van het Amerikaanse certificaat is een uitgebreid traject, waarbij een groots bedrijfsonderzoek wordt uitgevoerd. Jochem Hes, één van de twee oprichters van Naïf geeft aan dat het merk maar weinig hoeft aan te passen aan de huidige bedrijfsvoering: ‘B Corps leven de hoogste standaarden voor zowel milieu als maatschappij na. Alle B Corp assessments voldoen kost veel tijd en moeite. Je wordt gedwongen naar verschillende facetten binnen je bedrijf te kijken; bestuur, personeel, samenleving en de omgeving worden uitvoerig gecheckt. Gelukkig zit de overtuiging en werkwijze van een B corp in ons DNA, we weten niet beter. Veel aanpassingen hoefden er daarom niet gedaan te worden.’ 

Nederlands verzorgingsmerk Naïf ook B Corp gecertificeerd
Nederlands verzorgingsmerk Naïf ook B Corp gecertificeerd

Vrouwenlijn

Nadat Jochem Hes en Sjoerd Trompetter zelf vader werden, kwamen ze erachter dat zelfs verzorgingsproducten voor baby’s vaak schadelijke ingrediënten bevatten. Vanuit die gedachte ontstond Naïf in 2013. Het bedrijf zegt toen babyverzorgingsproducten op de markt te hebben gebracht met ingrediënten die ‘de kleine echt nodig heeft’. Volgens Naïf greep de milieubewuste jonge vrouw ook naar de kinderproducten, waarna de doelgroep is uitgebreid met een vrouwenlijn.

Bewustwording

Naïf vertelt dat het alles graag simpel wil houden. Het merk wil dan ook dat iedereen 'Naïf' moet kunnen winkelen. Hes: ‘Zorgeloos en zonder valse beweringen of ingrediënten die slecht zijn voor mens en natuur. Dat kan enkel met natuurlijke, vegan en duurzame producten.’ Hes legt uit dat de producten en verpakkingen ook plasticvrij zijn en dat de distributie op natuurlijke wijze gaat. ‘Samen met de Plastic Soup Foundation willen we ook bijdragen aan de bewustwording van de effecten van microplastics op de natuur.’

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in