Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep ziet in 2014 stijgende omzet uit oplage en advertenties

Het uitgeefconcern had wel een dalend bedrijfsresultaat en het nettoresultaat was 1,8 miljoen negatief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarverslag 2014. Zowel de omzet uit oplage als advertenties steeg in 2014 en dat is opvallend gezien de neerwaartse trend in de markt. De oplageomzet bedroeg 233,0 miljoen euro tegen 220,1 miljoen euro in 2013. De oplageomzet was 96,7 miljoen tegen 92,4 miljoen in 2013.

De overige omzet – zoals uit lezersaanbiedingen en verleende diensten - vertoonde een daling (9,1 miljoen tegen 12,6 miljoen).  

Nieuwsmedia
Advertising Nieuwsmedia evenaarde de omzet ‘merken en diensten’ van 2013. De printomzet daalde iets en de online omzet steeg. In 2014 kwam bij Nieuwsmedia 17 procent van de sales uit online. Minder goed verging het de classifieds (rubrieks)markt.

Vacaturemedia
De omzet eindigde boven 2013, maar Intermediair had het moeilijk. VNU Vacature Media stopte de daling van het afgelopen jaar en vooral Nationale Vacaturebank deed het goed.

Resultaat
Door de stijging van de bedrijfslasten daalde het bedrijfsresultaat naar 3,1 miljoen in 2014 (was bijna 11 miljoen in 2013). Er was een lichte stijging van de totale omzet, maar uiteindelijk was het nettoresultaat was 1,8 miljoen negatief.

Persgroep Nederland/Wegener
Het afgelopen jaar stond in het teken van de fusie met Wegener, waardoor het uitgeefconcern er onder meer zeven regionale dagbladen bij heeft gekregen. In 2015 zullen de resultaten daarvan zichtbaar worden.

related partner content for mobile comes here

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in