Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions eert Dan Wieden met ‘Lion of St. Mark’

Dan Wieden, mede-oprichter en Global Executive Creative Director van Wieden+Kennedy, wordt op het komende 59ste Cannes Lions Festival…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘Lion of St. Mark’ werd vorig jaar voor het eerst uitgereikt, aan Sir John Hegarty, voor zijn grote bijdrage aan creativiteit in het communicatievak.
De relatief nieuwe prijs verwijst naar de allereerste Leeuwen die in de jaren ’50 werden uitgereikt in Venetië, waar het in de beginjaren werd gehouden.
Het Lions-beeldje dat bij de prijs hoort, was gemodelleerd naar het standbeeld van de leeuw op het San Marco-plein.

related partner content for mobile comes here

Dan Wieden richtte in 1982 samen met zijn creatieve partner David in Portland (VS) Kennedy Wieden+Kennedy op. Hun startklant was Nike.
Nadat Phil Knight, de oprichter van Nike, de kersverse reclamebureaudirecteuren had verteld dat hij niet geloofde in reclame, begonnen Dan en David ‘de beste reclame die niet in reclame gelooft’ te maken die ooit gemaakt is – zo memoreert de organisatie van Cannes Lions. Bijna drie decennia later heeft het bureau dat begon met vijf medewerkers kantoren in Portland, New York, Londen, Amsterdam, Delhi, Shanghai, Tokyo en São Paulo en bijna 1.200 medewerkers wereldwijd.
Cannes Lions: ‘Dan has won numerous awards and attention, but what his clients most value and appreciate is Dan’s relentless ability to dream and inspire. His fight to remain independent and continue to provide a place where fellow dreamers can work has resulted in some of the best work of our time and an environment where people and clients both can flourish.’
In 2010 werd Wieden+Kennedy uitgeroepen tot Agency of the Year door Adweek, Ad Age, Campaign, Creativity en Shoot.
En in Nederland is Wieden+Kennedy Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in