Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse supermarkt test digitale etiketten die automatisch van prijs kunnen veranderen

Winst in snelheid, werkbelasting en papierverbruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse supermarktketen Sainsbury’s is in Londen met een nieuwe digitale prijsetiketten die vanzelf kunnen updaten en van prijs veranderen. De prijsetiketten maken gebruik van de zogeheten e-Ink technology.  

related partner content for mobile comes here

De nieuwe digitale prijsetiketten  zijn met een computer te bedienen en kunnen automatisch worden ge-update. Dat levert enorme winst op in snelheid en werkbelasting. Daarnaast zorgen digitale prijsetiketten ook voor een forse enorme afname van papierafval, aldus Sainsbury’s. 

Besparingen

Volgens Jon Rudoe, directeur digitale technologie bij Sainsbury’s, zal deze nieuwe technologie het werk van de medewerkers vereenvoudigen. ‘Deze proef geeft onze informatie over hoe we sneller, en efficiënter digitale prijsinformatie kunnen geven en hoeveel tijd en papier we zullen besparen.

De etiketten worden bovendien geregeld automatisch ge-update vanuit een centraal systeem. Speciaal daarvoor getrainde medewerkers houden de e-ink units in de gaten.

Encryptie

Voor de beveiliging worden de data van ieder digitaal prijsetiket versleuteld. Ook zijn de units bestand tegen de lage temperaturen in koelschappen en vriezers in de supermarkt.

Update: Geheel nieuw zijn de digitrale prijsetiketten niet, ook hebben ze aan hun schappen hangen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in