Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom het belangrijk is om in te zenden voor de SpinAwards

Dit is een oproep om ons beste werk zichtbaar te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de laatste week waarin je kunt inzenden voor de SpinAwards. Na tien jaar jurylidmaatschap en juryvoorzitterschap ben ik kort geleden SpinAwards-ambassadeur geworden, een rol waarin ik de organisatie help en partijen motiveer om in te zenden. Dat doe ik omdat ik erin geloof dat we ons beste werk - niet alleen het bekende werk, maar ook de verborgen pareltjes -  beter zichtbaar moeten maken.

related partner content for mobile comes here

Laten zien wat we kunnen, onder meer door in te zenden voor awards, helpt het vak vooruit. Het is niet alleen goed voor onszelf en onze bedrijven, maar ook voor elkaar: we maken onze branche beter met sterke voorbeelden en kunnen tegelijk Nederland profileren in de buitenwereld - door ons beste werk te laten zien.

Digitaal Denken

Dit jaar is Digitaal Denken het thema. In mijn visie komen bij Digitaal Denken creativiteit, digitaal vakmanschap, strategie en de mogelijkheden van digitaal bijeen. Voor mij is samenwerking (de ‘We’ in ‘We are digital’ ) daarbij belangrijk: de samenkomst van partijen en disciplines die leidt tot nieuwe oplossingen. Ik ben daarom ook benieuwd naar de inzendingen in de nieuwe categorie ‘Digital Business Idea’.

Inzendtips

1. Kies de juiste categorie
Elk jaar zijn er inzendingen die beter in een andere categorie of in meerdere categorieën ingezonden hadden kunnen worden. Daarom is het altijd goed om voordat je inzendt nog even naar de categorie-omschrijvingen te kijken. En bij de betreffende categorie de vraag te stellen: blinkt deze inzending hierin uit?

2. Focus op de gekozen categorie
Spits alle onderdelen van de inzending (zoals de omschrijving, het inzendformulier, de casefilm) specifiek toe op de gekozen categorie. De jury ziet het meteen als de omschrijving niet op de categorie is toegespitst, dat werkt in elk geval nooit in je voordeel.

3. Gebruik sterke visuals
De eerste indruk is belangrijk voor de jury, ook de eerste visuele indruk. Het is daarom altijd goed om sterk beeld- en videomateriaal toe te voegen. Een casefilm is ook altijd aan te raden.

4. Beschrijf de essentie van je case goed
Leg het hoe, wat en waarom goed uit. Schrijf de case-informatie alsof het voor iemand bestemd is die er helemaal niets vanaf weet. Let ook op dat er een duidelijk verband is tussen de doelstelling en de resultaten die je opgeeft.

5. Is het een SpinAward waard?
Waarom moet deze inzending volgens jou in de prijzen vallen?

Podium
Het succes van SpinAwards, het vak en Nederland, hangt af van ons allemaal. Door te zorgen dat het allerbeste werk wordt ingezonden: niet alleen het bekende werk, maar juist ook al die verborgen pareltjes, werk dat nog ontdekt moet worden. Werk dat een podium verdient, dat er niet op mag ontbreken. Daar kunnen we allemaal bij helpen. Dat maakt ons allemaal ambassadeur. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in