Overslaan en naar de inhoud gaan

Bell Labs sluit aan bij Knowledge Mile Amsterdam

Met de aansluiting van Bell Labs is de aftrap gegeven voor de transformatie van Wibautstraat en Weesperstraat tot een van de meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de naam slaan bedrijven (NS, KPN, Rabobank Amsterdam), de Gemeente Amsterdam en onderwijs (HvA, Hogeschool Inholland en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) de handen ineen. Het Amerikaanse Bell Labs, leverancier van zeven Nobelprijswinnaars, gaat het gebied gebruiken als testomgeving.

related partner content for mobile comes here

Matthijs ten Berge, directeur van initiatiefnemer Amsterdam Creative Industries Network: “Het feit dat gerenommeerde partijen zoals Bell Labs zichachter de Knowledge Mile coalitie scharen geeft de internationale potentie aan van dit project. De voorheen lelijkste straat van Amsterdam wordt de slimste straat van Nederland.”

Naast mogelijkheden voor bedrijven, gaat het gebied een voedingsbodem worden voor innovatieve startups en talent. In de komende tijd worden aan de Knowledge Mile verschillende plekken gerealiseerd waar creatieve startups zich kunnen vestigen. Een daarvan is de Diamantbeurs, een 6 duizend vierkante meter groot pand dat recent is aangekocht door Willem Sijthoff, Cor van Zadelhoff en Maarten Feilzer (Beheer Brouwershoff) en die zal worden ingericht als verzamelgebouw voor uitgevers en creatieve bedrijven. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in