Overslaan en naar de inhoud gaan

Van de selfies zijn we nog lang niet af

Onderzoek laat zien dat populariteit van autoportretjes erg hoog is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kan worden afgedaan als een millenniumtrend van een ijdele generatie, maar de selfie is meer dan dat, stelt het Amerikaanse Coyne PR na onderzoek onder influencers.   

related partner content for mobile comes here

85% neemt selfies

Uit het zogenoemde blijkt dat nog altijd meer dan de helft van de respondenten zichzelf goed kan vermaken met selfies in hun sociale media-feeds. 85 procent neemt zelf selfies, en de meeste posten minimaal een selfie per week op sociale media.

Facebook is leidend als sociaal medium voor selfies, kort gevolgd door Instagram.

Marketingkansen

Waarom nemen mensen eigenlijk selfies? 82 procent om iets te laten zien, een kapsel, make up of kleding. Andere redenen zijn onder meer familiebijeenkomsten laten zien, het bezoek van nieuwe plaatsen en het delen van sportmomenten.

Marie Baker van Coyne benadrukt dat merken veel kunnen hebben aan nieuwe selfie-trends. Op dit moment is bijvoorbeeld e hand-selfie erg populair. Volgens Baker een kans voor een handlotions, bijvoorbeeld door het uitschrijven van een wedstrijd wie een selfie van de zachtste handen kan maken.

Clutter

Het is overigens niet erg gemakkelijk om door de ‘clutter’ heen te breken. De onderzoekers telden ongeveer 900 merken die een selfie-wedstrijd houden, terwijl er dagelijks meer dan 93 miljoen selfies worden gemaakt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in