Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand lanceert YouTube-serie met influencers om bekender te worden onder jongere bierliefhebbers

In de videoserie nemen Tom Dumoulin, Perry de Man en Barbara Sloesen het tegen elkaar op om de titel 'Brand Brouwmeester' te winnen.
Brand brouwmeesters YouTube
De brouwmeesters in spe met een echte brouwmeester
© Foto: aangeleverd
Brand brouwmeesters YouTube
De brouwmeesters in spe met een echte brouwmeester
© Foto: aangeleverd

Biermerk Brand start een videoserie op YouTube waarin drie influencers het tegen elkaar opnemen om het beste bier te brouwen. Wielrenner Tom Dumoulin, kok Perry de Man en actrice Barbara Sloesen gaan hun eigen bier creëren en strijden zo om de titel 'Brand Brouwmeester'.

related partner content for mobile comes here

Data-onderzoek

Brand brengt de avonturen van de drie influencers in beeld via vier lange (lees: acht minuten durende) video's en zestien korte video's, die te zien zijn op YouTube. De infotainmentserie moet de bekendheid van Brand's brouwerij en ontwikkelde speciaalbieren vergroten, met name onder jongere bierliefhebbers (25 tot 35 jaar) uit de zuidelijke provincies. Vandaar dat de drie influencers ook een link hebben met het zuiden, stelt Brand - dat zelf ook in Limburg zit.

Om tot de YouTube-serie te komen heeft team5pm onderzocht waar consumenten behoefte aan hebben op het gebied van bier. Dat blijken de details van de brouwprocessen en bier- en eetcombinaties te zijn, stelt het bureau. In samenwerking met Storyboard is daarom een format ontwikkeld dat inzoomt op het brouwen van bier en het combineren van bieren met gerechten. 'De uitdaging was om dit verhaal niet alleen authentiek, maar ook effectief, over te brengen aan de kijker', zegt Erik Mus als commercial lead van team5pm. Dentsu is verantwoordelijk voor de distributiestrategie.

Bij de start staan twee van de vier langere YouTube-afleveringen live. Bekijk ze hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in