Australian verkoopt koffie bij Albert Heijn en Jumbo
Nog een koffiemerk in het schap, waarom ook niet: Australian, bekend van de chocolade bonbons en het biologische ijs, start met de verkoop van premium biologische koffie bij Albert Heijn. Jumbo, groothandels TerraSana en Sligro Food Group volgen in de weken erna.
Wat wordt de meerwaarde van dit nieuwe merk in het koffieschap? Volgens Australian bieden de bestaande premium koffiemerken op het schap, Lavazzo en Illy, helemaal geen biologische variant aan, noch zijn ze eerlijk gecerticifeerd.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe koffieproducten van Australian zijn echter verantwoord ingekocht en dragen het UTZ keurmerk, aldus Australian. De herkomst is te traceren via een code op de verpakking. Op australianhomemade.com kan de consument met deze code zelf opzoeken waar de vers gebrande koffie vandaan komt.
Daarnaast belooft Australian alleen koffiebonen te branden op afroep: pas als Albert Heijn erom vraagt, wordt er gefabriceerd. De bonen zijn op deze manier maximaal 10 dagen oud en van een stoffig schap is geen sprake, aldus Australian.
Australian richt zich op ‘de consument met smaak, die weet wat hij wil en bewust kiest voor producten van hoge kwaliteit’. En daar ook een flinke prijs voor wil betalen: het pak koffiebonen van 750 gram gaat over de toonbank voor 12,95, het blik kost 8,25.
De koffiebonen zijn verkrijgbaar in twee smaakvarianten: medium roast voor regular coffee, en dark roast voor melkvarianten en espresso.
Australian ontwikkelt ook nog een campagne, maar aangezien het een guerrilla-actie is, kan daar op dit moment nog niet veel over worden vrij gegeven...
Australian wordt gedistribueerd door Bickery Food Group. Naast Australian Bickery is ook leverancier van de merken Bonne Maman, Tabas¬co en Orangina.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid