Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd scoren met babes, baby's en Apple

Zeg maar hoe je het wil noemen: een fotomoment, een stuntje of heel duur; guerrilla marketing. Alle klanten vragen erom:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zeg maar hoe je het wil noemen: een fotomoment, een stuntje of heel duur; guerrilla marketing. Alle klanten vragen erom: “Wij willen ook met een foto in de krant.” Een hele tijd lang hebben wij dan nee verkocht. We geloofden niet zo in platte PR-acties. Totdat er dagelijks meer en meer ‘PR-foto’s’ in de krant verschenen. Enigszins in relatie met de opkomst van een aantal gratis bladen. En dus moesten wij ook weer ‘stuntjes’ gaan bedenken. Maar dan wel volgens onze eigen regels. Regel 1: alleen stuntjes met inhoud. Regel 2: origineel. Geen blije eikels foto’s, geen doorknippende lintjes, geen grote logo’s in beeld, niet commercieel. Regel 3: zelfs als er geen fotograaf komt, moet het een succes zijn. Bereikt de stunt sowieso veel mensen op straat? Of vindt de stunt plaats in de buurt van je core doelgroep? Dan is de fotograaf van de Telegraaf die langs komt mooi meegenomen maar geen must.

related partner content for mobile comes here

En dan het geheime recept. Wat komt wel in de krant en wat niet? ...

Het begint met mediaselectie. Wie nodig je uit? Exclusief of breed? Een eigen fotograaf, het ANP of alle kranten individueel? Alleen de fotograaf of ook een redacteur? We hebben alles inmiddels gedaan, vaak succes, geregeld ook niet maar ‘de oplossing’ is er nog steeds niet. Het blijft maatwerk, een beetje geluk en alles valt of staat vooral met een goede foto. Een foto met een verhaal. Goede ingredienten hiervoor blijken nog steeds ‘babes & baby’s’. Een lekker wijf en kleine baby’s scoren altijd, voor de liefhebbers heb ik een heel archief met bewijs.

Sex sells dus nog steeds. Dat moeten de mensen achter ook gedacht hebben. We introduceren een nieuwe appel. Geen iPhone of nieuwe iPod dit keer, nee een echte appel. Hoe krijg je dat in hemelsnaam in de krant? Met een babe! Laat snoepen van de verboden vrucht en je haalt mischien wel de voorpagina. En de . En . En dan heb ik nog niet alle kranten gelezen om over online titels maar te zwijgen. Lekker hoor. Op naar de groentenboer!

Iemand anders ervaringen die het delen waard zijn? Ingredienten en bereidingswijze voor het ideale recept? Shoot!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in