Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijn mening telt!

Het lijkt alsof ik de laatste tijd vaker dan ooit wordt gevraagd om mee te doen met marktonderzoek. Alsof onderzoekers nu definitief het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast de pop-ups die je als 'toevallige' bezoeker op veel websites voorgeschoteld krijgt, ontvang ik regelmatig e-mails met als subject 'Uw mening telt' of iets dergelijks.

related partner content for mobile comes here

Als het even kan doe ik mee met die onderzoeken, daar heb ik diverse redenen voor. Als eerste als professional (ik heb vroeger zelf nog marktonderzoek gedaan en bovendien vind ik het interessant om te zien wat bedrijven aan hun klanten vragen). Als tweede als consument (ik vind het netjes om de bedrijven waar ik klant van ben te helpen en hoop dat hun klanten - op de eerste plaats mezelf - daar voordeel bij hebben).

Maar als consument ben ik inmiddels wel teleurgesteld, ik hoor nooit wat terug. 'Geachte heer Blok, danzij uw oprechte en duidelijke antwoorden hebben wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.' Zoiets. Niet dus.

Hoewel niemand mij nu iets vraagt, geef ik er tóch mijn mening over:
Dames en heren marktonderzoekers, u doet slechts half werk. Want hoewel een onderzoekje via internet een peuleschil is geworden, vraagt de inzet van 'nieuwe' media juist om het echt betrekken van de klant: interactie. En in het geval van onderzoek betekent interactie niet alleen maar 'halen', maar ook '(terug)geven' van informatie.

Mijn animo om mee te doen met al die onderzoekjes neemt steeds meer af. Als ik nooit wat terug hoor, voel ik mij als consument niet serieus genomen. En ik vermoed dat dat voor meer consumenten geldt.

Beste onderzoekers, mijn mening telt, dat hebben jullie zelf gezegd, dus laat me nou alsjeblieft eens weten wat jullie met mijn antwoorden doen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in