Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold wordt weer kruidenier

Ahold gaat door de verkoop van de Amerikaanse voedingsmiddelendistributeur US Foodservice terug naar zijn basis: concentreren op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Wij willen bouwen aan sterke consumentenmerken', lichtte bestuursvoorzitter Anders Moberg gisteren de nieuwe strategie van Ahold toe. Die nieuwe koers moet leiden tot een kostenbesparing van uiteindelijk 500 miljoen euro. Een forse reorganisatie moet dat bedrag opleveren.

related partner content for mobile comes here

Verder verlaat Ahold Polen en Slowakije door daar zijn supermarktketen te verkopen. Ook doet het de winkels van Tops in de Verenigde Staten van de hand.

US Foodservice was in 2003 het middelpunt van een omvangrijke fraude, waarbij werd geknoeid met inkoopkortingen. Daardoor moest Ahold de winst over enkele jaren met 1 miljard dollar naar beneden bijstellen.

Alle supers van Ahold moeten aantrekkelijker worden door meer verse producten, huismerken en non-food aan te bieden. ‘Er komen minder prijsacties', aldus Albert Heijn-topman Dick Boer, die de supermarktactiviteiten in Europa onder zijn hoede krijgt. De supermarkten van Ahold moeten door de lagere kosten goedkoper kunnen werken. ‘Zowel arm als rijk kan bij Albert Heijn terecht', zei Boer. ‘Dat moet straks ook bij de andere supermarkten van Ahold het geval zijn.'

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in