Ahold wordt weer kruidenier
‘Wij willen bouwen aan sterke consumentenmerken', lichtte bestuursvoorzitter Anders Moberg gisteren de nieuwe strategie van Ahold toe. Die nieuwe koers moet leiden tot een kostenbesparing van uiteindelijk 500 miljoen euro. Een forse reorganisatie moet dat bedrag opleveren.
Verder verlaat Ahold Polen en Slowakije door daar zijn supermarktketen te verkopen. Ook doet het de winkels van Tops in de Verenigde Staten van de hand.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUS Foodservice was in 2003 het middelpunt van een omvangrijke fraude, waarbij werd geknoeid met inkoopkortingen. Daardoor moest Ahold de winst over enkele jaren met 1 miljard dollar naar beneden bijstellen.
Alle supers van Ahold moeten aantrekkelijker worden door meer verse producten, huismerken en non-food aan te bieden. ‘Er komen minder prijsacties', aldus Albert Heijn-topman Dick Boer, die de supermarktactiviteiten in Europa onder zijn hoede krijgt. De supermarkten van Ahold moeten door de lagere kosten goedkoper kunnen werken. ‘Zowel arm als rijk kan bij Albert Heijn terecht', zei Boer. ‘Dat moet straks ook bij de andere supermarkten van Ahold het geval zijn.'
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid