Overslaan en naar de inhoud gaan

Tergooiziekenhuizen, Altrecht en VisionClinics winnen marketingprijs

Tergooiziekenhuizen, Altrecht en VisionClinics zijn de winnaars van de Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2006.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze zorginstellingen vormen volgens NIMA een voorbeeld voor het uiting geven aan marketing in de zorg. Criteria zijn het consequent en consistent positioneren als merk, het inrichten van diensten en processen vanuit de zorgconsument en daarmee bedrijfsmatige volumegroei creëren.

related partner content for mobile comes here

Tergooiziekenhuizen is sinds een week de nieuwe naam van de ziekenhuizen Gooi-Noord en Hilversum. Beide ziekenhuizen waren het afgelopen jaar niet bang om naar buiten te treden met visie op consument en zorg. Hiermee laat Tergooiziekenhuizen zien, dat marketing gaat over strategie en innovatie m.b.t. de afstemming van diensten op de zorgconsument, aldus het juryrapport.

VisionClinics is de eerste kliniek die zich in Nederland breed neerzet en profileert als een merk. De kliniek biedt daarmee een herkenbare keuze, waar zorgconsumenten welbewust mee omgaan.

Altrecht heeft de uitdagingen van het nieuwe zorgstelsel gebruikt als kansen om zichzelf te profileren. Met als gevolg dat de markt van de geestelijke gezondheidszorg is losgemaakt. Nu al vindt deze rol navolging door andere partijen.

NIMA Marketing in de Gezondheidszorg reikt deze prijzen uit met als doel organisaties in de gezondheidszorg te inspireren om marketing als discipline te ontwikkelen. Tegelijkertijd kan marketing een sterke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de branche. Organiseren vanuit de consument gedacht, herkenbaarheid creëren in keuzes en bedrijfsmatig werken zijn daarbij belangrijke begrippen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in