Tergooiziekenhuizen, Altrecht en VisionClinics winnen marketingprijs
Deze zorginstellingen vormen volgens NIMA een voorbeeld voor het uiting geven aan marketing in de zorg. Criteria zijn het consequent en consistent positioneren als merk, het inrichten van diensten en processen vanuit de zorgconsument en daarmee bedrijfsmatige volumegroei creëren.
Tergooiziekenhuizen is sinds een week de nieuwe naam van de ziekenhuizen Gooi-Noord en Hilversum. Beide ziekenhuizen waren het afgelopen jaar niet bang om naar buiten te treden met visie op consument en zorg. Hiermee laat Tergooiziekenhuizen zien, dat marketing gaat over strategie en innovatie m.b.t. de afstemming van diensten op de zorgconsument, aldus het juryrapport.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVisionClinics is de eerste kliniek die zich in Nederland breed neerzet en profileert als een merk. De kliniek biedt daarmee een herkenbare keuze, waar zorgconsumenten welbewust mee omgaan.
Altrecht heeft de uitdagingen van het nieuwe zorgstelsel gebruikt als kansen om zichzelf te profileren. Met als gevolg dat de markt van de geestelijke gezondheidszorg is losgemaakt. Nu al vindt deze rol navolging door andere partijen.
NIMA Marketing in de Gezondheidszorg reikt deze prijzen uit met als doel organisaties in de gezondheidszorg te inspireren om marketing als discipline te ontwikkelen. Tegelijkertijd kan marketing een sterke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de branche. Organiseren vanuit de consument gedacht, herkenbaarheid creëren in keuzes en bedrijfsmatig werken zijn daarbij belangrijke begrippen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid