Overslaan en naar de inhoud gaan

(TvM 50 jaar) Kevin Roberts: ‘Vergeet de toekomst’

Het beste van 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: Kevin Roberts (Saatchi & Saatchi) likt zijn iPhone 4.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zijn uitspraken over vrouwen en het glazen plafond, zorgden ervoor dat &;mister Lovemarks&; Kevin Roberts bij reclamebureau Saatsch & Saatchi voortijdig het veld moest ruimen.

related partner content for mobile comes here

In 2011 sprak Roberts op het congres Emoday. Tijdschrift voor Marketing ging langs voor een interview.

Vanaf de vierde verdieping is het monumentale Kraanspoor op de Amsterdamse NDSM-werf vaag deze ochtend in de verte te zien. In het pand van Saatchi & Saatchi (S&S) Nederland hangt een serene rust. Een donderende lach verstoort die rust. De deur vliegt open en een clubje mannen ‘rolt’ naar buiten. Aan het hoofd gaat Kevin Roberts. Hij wenkt dat ik mag komen, en gaat in gestrekte draf richting een andere kamer met in zijn kielzog Arjan Kapteijns, de directeur van de Nederlandse Saatchi & Saatchi-activiteiten.

De volgende 30 minuten zijn een rollercoaster, waarin hij boude uitspraken doet over het vak van marketeers, zijn iPhone (4) aflikt op 20 centimeter van mijn gezicht en het Nederlandse voetbal als merk neersabelt. O ja, en ik kan ook een lovemark worden. ‘Je shirt is mooi, je ogen spreken boekdelen en je vragen komen uit je buik.’

Auteur: Eduard Voorn

Beeld: Tom Stockill

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden artikelen uit Tijdschrift voor Marketing. Bekijk ze allemaal in ons . Ons jubileum meevieren? Kom naar het , op 1 november aanstaande.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in