Overslaan en naar de inhoud gaan

(TvM 50 jaar) Onderzoek: Consumenten willen geen transparantie

Consumenten willen niet weten wat de aanbieder allemaal van hen weet.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Consumenten vinden het prettig een relevant en aantrekkelijk aanbod te krijgen op basis van hun gedrag en kenmerken. Maar ze willen op dat moment niet weten wat de aanbieder allemaal van hen weet.

related partner content for mobile comes here

Transparantie is dus niet altijd de beste oplossing. Dat komt naar voren uit het tweede deel van het onderzoek in de branches financiële dienstverlening en telecom van VODW Marketing en het Customer Insights Center (CIC) van de Rijksuniversiteit Groningen over behavioral targeting via internet.

Het onderzoek stond in 2010 in het novembernummer van Tijdschrift voor Marketing.

.

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden artikelen uit Tijdschrift voor Marketing. Bekijk ze allemaal in ons l. Ons jubileum meevieren? Kom naar het , op 1 november aanstaande.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in