Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse creatieven leggen de nadruk op 'duurzaamheid' tijdens Cannes Lions

De Nederlandse creatieve handelsmissie gaat opnieuw naar het festival in Frankrijk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Nederlandse creatieve handelsmissie naar het Cannes Lions Festival in 2018 is een feit. Deze handelsmissie is vanuit Topteam Creatieve Industrie ook dit jaar aangemerkt als strategische beurs. In een centrale club aan het strand vinden de hele week bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.

related partner content for mobile comes here

Missie


De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurd door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurd door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

Samenwerking branche


Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale branche bediend wordt, komt ook dit jaar door een bundeling van krachten van vijf organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA.

Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale branche bediend wordt, komt ook dit jaar door een bundeling van krachten van vijf organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA.

Deze Embassy of Dutch Creativity is een samenwerking van de hele creatieve sector: van reclame en digital design tot aan audio en film. Op de locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma. Naast de samenwerking tussen Nederlandse partijen zullen dit jaar ook internationale partijen aansluiten.

Programma en sprekers


In de strandclub is een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability (duurzaamheid). Duurzaamheid staat hoog op de agenda bij organisaties. De (internationale) sprekers laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability kan zijn.

In de strandclub is een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability (duurzaamheid). Duurzaamheid staat hoog op de agenda bij organisaties. De (internationale) sprekers laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability kan zijn.

Ambassadeurs en partners


Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners uitgebreid. Met het aantrekken van wereldwijde pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad.'

Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners uitgebreid. Met het aantrekken van wereldwijde pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad.'

Annemieke Deering (DDA): ‘Het verbinden van de Nederlandse creatieve industrie om impact te creëren in een groots festival als Cannes is hard nodig. Vorige edities zijn succesvol gebleken en ieder jaar wordt de footprint groter. De nieuwe locatie aan de boulevard nodigt uit. We zijn achter de schermen hard bezig met een mooie invulling zodat onze locatie de hele week uit haar voegen barst van creativiteit, topsprekers, pers en natuurlijk mag er ook best een klein beetje fun bij zitten.’

Meedoen?


Er is nog ruimte om mee te doen. Geinteresseerden kunnen contact opnemen met Marieke Dekkers: mail@metmarieke.nl.

mail@metmarieke.nl.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in