Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing wordt zinnenprikkelend

De basis van alle point-of-purchase-activiteiten is visuele impact. Maar marketeers experimenteren ook met andere zintuigen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De visuele concurrentie tussen merken in winkelschappen is groot. Het idee van experimentele marketing en verkopen via andere zintuigen is dan ook aantrekkelijk. Vooral ruiken heeft de belangstelling.
Poparoma, bijvoorbeeld, is een apparaatje voor op de schaprand, dat een vleugje productgeur verspreidt wanneer de klant erop drukt. Unilever gebruikte Poparoma om de nieuwe baconsmaak van Pot Noodle te promoten.
Ook met horen, zoals via sprekende displays, wordt regelmatig geëxperimenteerd. Dit stuit echter vaak op verzet van winkelpersoneel. Voelen is eenvoudiger in de winkel toepasbaar. Voorbeelden zijn de reusachtige paarse Milka-koe, met kop en staart van vacht, of een display met alle componenten van een sportschoen, die consumenten kunnen aanraken om te ervaren hoeveel vakmanschap achter het product schuilgaat. Smaak wordt in p-o-p-displays nog het minst gebruikt, vanwege hygiëne, kosten- en onderhoudsproblemen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in