Marketing wordt zinnenprikkelend
De visuele concurrentie tussen merken in winkelschappen is groot. Het idee van experimentele marketing en verkopen via andere zintuigen is dan ook aantrekkelijk. Vooral ruiken heeft de belangstelling.
Poparoma, bijvoorbeeld, is een apparaatje voor op de schaprand, dat een vleugje productgeur verspreidt wanneer de klant erop drukt. Unilever gebruikte Poparoma om de nieuwe baconsmaak van Pot Noodle te promoten.
Ook met horen, zoals via sprekende displays, wordt regelmatig geëxperimenteerd. Dit stuit echter vaak op verzet van winkelpersoneel. Voelen is eenvoudiger in de winkel toepasbaar. Voorbeelden zijn de reusachtige paarse Milka-koe, met kop en staart van vacht, of een display met alle componenten van een sportschoen, die consumenten kunnen aanraken om te ervaren hoeveel vakmanschap achter het product schuilgaat. Smaak wordt in p-o-p-displays nog het minst gebruikt, vanwege hygiëne, kosten- en onderhoudsproblemen.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid