Overslaan en naar de inhoud gaan

Douwe Egberts weer grootste merk in de retail

Na een onderbreking van een jaar is Douwe Egberts weer het grootste merk in de retail. In 2002 was de eerste plek overgenomen door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Senseo heeft echter inmiddels veel concurrentie te duchten van de private labels en dat zit Manassen niet erg lekker: ‘Voor een bedrijf als DE is Senseo de kern van zijn bestaan. Al die huismerken gaan ten koste van de opbrengst en de marge van iedereen. Senseo is de toekomst van dit bedrijf, niet alleen in Nederland, maar ook internationaal. Als je dan ziet hoe snel de private labels hier in duiken… Het is erg jammer als je bedenkt welke waarde we aan de categorie hebben toegevoegd en de lage penetratie die we relatief gezien nog hebben met Senseo, dat prijs nu al doorslaggevend geworden is. Dat is een gemiste kans met name voor de retailers. Soms is het niet een pakje boter dat ze op hun hoofd hebben, maar heel wat meer. Ik begrijp het wel, maar ze zijn erg gericht op de korte termijn en ze hebben natuurlijk 1.500 huismerken. Dus die ene kan er ook nog wel bij. Maar voor ons is het de kern. En dat doet pijn. Ons marktaandeel in pads voor de Senseo ligt nog wel altijd hoger dan in gewone koffie (waar DE zo’n 65 procent heeft, red.). De concurrentie neemt alleen enorm toe. We proberen dan ook zo lang mogelijk te beschermen waar we vreselijk veel geld in hebben gestopt. Retailers hebben daar ook profijt van. Dat is ook wel een learning voor de toekomst. Als je een echte innovatie hebt dan moet je nog vaker met patenten werken om je investeringen terug te verdienen.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in