Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyves neemt advertentie-exploitatie in eigen handen

WebAds zal per 1 januari 2008 niet langer advertentieruimte op sociale netwerksite Hyves verkopen. Sinds eind 2005 verkochten zowel WebAds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste reden om de exploitatie in eigen hand te nemen, is volgen Hyves salesmanager Remco Bos dat de netwerksite nu genoeg massa heeft bereikt om de verkoop zelf te doen. Volgens Bos kan Hyves rekenen op een uniek bereik van 4 miljoen Nederlanders. 'We denken dat we adverteerders en bureaus het beste te kunnen bedienen met één aanspreekpunt dat concepten, partnerships en media sales integreert.'

related partner content for mobile comes here

Sinds de zomer werden Wilco Kaasenbrood, account director Adlink, en Remco Bos, commercieel manager van Talpa radio, als sales managers aangetrokken. In totaal bestaat het salesteam nu uit 9 man. Daarnaast kwam Yme Bosma over van Media Republic voor business development en partnerships. Gijs van der Klei blijft verantwoordelijk voor concepten voor adverteerders.

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: 'In de afgelopen jaren kon Hyves zich vooral richten op de ontwikkeling van het product, terwijl WebAds zich concentreerde op de advertentie exploitatie. Het is uiteraard erg jammer, maar een verwachte volgende stap in het groeiproces van Hyves dat zij de advertentie verkoop vanaf 1 januari 2008 helemaal zelf oppakken. We weten dat we niet ieder jaar over het zelfde portfolio kunnen beschikken en zijn daarom altijd bezig ons netwerk uit te breiden met nieuwe titels. Daarbij kijken wij zowel naar gevestigde namen als naar interessante nieuwkomers in de markt, zoals Hyves indertijd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in