Hyves neemt advertentie-exploitatie in eigen handen
De belangrijkste reden om de exploitatie in eigen hand te nemen, is volgen Hyves salesmanager Remco Bos dat de netwerksite nu genoeg massa heeft bereikt om de verkoop zelf te doen. Volgens Bos kan Hyves rekenen op een uniek bereik van 4 miljoen Nederlanders. 'We denken dat we adverteerders en bureaus het beste te kunnen bedienen met één aanspreekpunt dat concepten, partnerships en media sales integreert.'
Sinds de zomer werden Wilco Kaasenbrood, account director Adlink, en Remco Bos, commercieel manager van Talpa radio, als sales managers aangetrokken. In totaal bestaat het salesteam nu uit 9 man. Daarnaast kwam Yme Bosma over van Media Republic voor business development en partnerships. Gijs van der Klei blijft verantwoordelijk voor concepten voor adverteerders.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTjeerd Kooij, managing partner WebAds: 'In de afgelopen jaren kon Hyves zich vooral richten op de ontwikkeling van het product, terwijl WebAds zich concentreerde op de advertentie exploitatie. Het is uiteraard erg jammer, maar een verwachte volgende stap in het groeiproces van Hyves dat zij de advertentie verkoop vanaf 1 januari 2008 helemaal zelf oppakken. We weten dat we niet ieder jaar over het zelfde portfolio kunnen beschikken en zijn daarom altijd bezig ons netwerk uit te breiden met nieuwe titels. Daarbij kijken wij zowel naar gevestigde namen als naar interessante nieuwkomers in de markt, zoals Hyves indertijd.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid