Overslaan en naar de inhoud gaan

Parings-ABC voor merken

Merkallianties beloven imagoverbetering, waarbij met ingedikte budgetten efficiënt nieuwe doelgroepen worden aangeboord. Toch gaat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een huwelijk tussen twee merkwerelden kán effectief nieuwe doelgroepen ontsluiten. In de praktijk mislukt 90% van alle merkallianties. Dat leidt tot tijd-, geld- en imagoverlies. In veel gevallen werd het ‘parings-ABC’ veronachtzaamd. Dat is een reeks vragen die, hoe sympathiek de partner ook is, altijd moeten worden gesteld:

related partner content for mobile comes here
  • Is de samenwerking compatibel met de eigen merkstrategie?
  • Is er een goede chemie tussen de mensen die verantwoordelijk zijn voor samenwerking?
  • Passen de marketingculturen van de ondernemingen, de doelgroepen van de merken en de merkcompetenties bij elkaar?
  • Zijn de deelnemende merken sterk genoeg? Is het nut van de samenwerking duidelijk voor gebruikers?
  • Is het belang van samenwerking voor beide partners even groot (spillover- en win-wineffecten)?

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in