Parings-ABC voor merken
Merkallianties beloven imagoverbetering, waarbij met ingedikte budgetten efficiënt nieuwe doelgroepen worden aangeboord. Toch gaat het…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Een huwelijk tussen twee merkwerelden kán effectief nieuwe doelgroepen ontsluiten. In de praktijk mislukt 90% van alle merkallianties. Dat leidt tot tijd-, geld- en imagoverlies. In veel gevallen werd het ‘parings-ABC’ veronachtzaamd. Dat is een reeks vragen die, hoe sympathiek de partner ook is, altijd moeten worden gesteld:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Is de samenwerking compatibel met de eigen merkstrategie?
- Is er een goede chemie tussen de mensen die verantwoordelijk zijn voor samenwerking?
- Passen de marketingculturen van de ondernemingen, de doelgroepen van de merken en de merkcompetenties bij elkaar?
- Zijn de deelnemende merken sterk genoeg? Is het nut van de samenwerking duidelijk voor gebruikers?
- Is het belang van samenwerking voor beide partners even groot (spillover- en win-wineffecten)?
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid