Overslaan en naar de inhoud gaan

Geboorte iTunes-variant voor TV?

Wel eens van Akimbo gehoord? Akimo is een nieuwe service in de VS waarbij het de ambitie heeft de Apple's iTunes te worden van de TV…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wel eens van gehoord? Akimo is een nieuwe service in de VS waarbij het de ambitie heeft de te worden van de TV industrie. Zoals iTunes via je pc de mp3's naar je iPod mp3speler brengt. Zo wil Akimbo hetzelfde doen voor video met niet als eindpunt de iPod, maar de digitale videorecorder en je TV. aan Akimbo. Ze geven aan dat de nieuwe dienst zeker niet onderschat mag worden.

related partner content for mobile comes here

Voor 10 dollar per maand krijg je toegang tot de content. Voor sommige content moet extra betaald worden per download. Nu is de keuze nog gering, maar deze zal snel groter worden. Time Warner heeft al aangeven content ter beschikking te stellen.

Wanneer kan het een succes worden? In mijn ogen als de grote jongens materiaal ter beschikking gaan stellen, net als de platenmaatschappijen dat na lang overleg deden bij iTunes. En verder denk ik dat ze de fee van 10 dollar per maand moeten loslaten. iTunes doet dat ook niet en dat is de norm.

Er zijn nog veel beren op de weg, maar het is een interessant concept, waar in de toekomst ook adverteerders een rol kunnen spelen.Zij kunnen door sponsoring de content weer goedkoper maken. Als het gaat werken zullen ze een overnameprooi zijn voor Google of Yahoo. Want zo kan zoeken gecombineerd worden met een betaald model voor videocontent en daar zullen zowel Google als Yahoo wel oren naar hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in