Fiat marketingspel met Google Earth
Fiat, belangrijkste (indirecte) sponsor van de stad Turijn bij het binnenhalen van de Olympische Spelen, voert een spel in met behulp van Google Earth. Goed en (misschien te) simpel, deze Fiat Sedici contest.
Voor zover bekend is het de eerste online game met Google Earth. Bedoeling van het spelletje is het traceren van de onder een dikke pak sneeuw verborgen Fiats Sedici. Er zijn er vier verborgen, en die kun je winnen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIk heb het spel even gespeeld, en stond in dubio of ik voor dit Molblog-artikel m'n persoonlijke gegevens wel moest afstaan aan Fiat. Die gebruikt ze immers niet alleen zelf en geeft ze door aan de dealer bij mij in de buurt maar vindt het ook nodig de data te kunnen delen met derden. Foei!
De uitleg van het spel doet je vermoeden dat het nog ingewikkeld is. Maar het is simpel: je krijgt het terrein van de Olympische Winterspelen in beeld, met de wedstrijdlocaties, helaas zonder de namen van de sporten erbij. In een groot zwart oppervlak plaats je je markering van de vermoede verstopplaats. Eind maart 2006 maakt Fiat bekend waar de Sedicio's verstopt waren en wie er gewonnen hebben.
En staat die actie dan prominent aangekondigd Fiat.nl? Wat denkt U? Ze waren nog niet wakker. Wel prominent op Fiat.com, deze 'contest'.
(Daar het een puur gokspelletje is zou dit in Nederland moeten vallen onder de Wet op de Kansspelen, maar laten we minister Donner maar niet nog meer vermoeien.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid