Overslaan en naar de inhoud gaan

Fiat marketingspel met Google Earth

Fiat, belangrijkste (indirecte) sponsor van de stad Turijn bij het binnenhalen van de Olympische Spelen, voert een spel in met behulp van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fiat, belangrijkste (indirecte) sponsor van de stad Turijn bij het binnenhalen van de Olympische Spelen, voert een spel in met behulp van Google Earth. Goed en (misschien te) simpel, deze .

related partner content for mobile comes here

Voor zover bekend is het de eerste online game met Google Earth. Bedoeling van het spelletje is het traceren van de onder een dikke pak sneeuw verborgen Fiats Sedici. Er zijn er vier verborgen, en die kun je winnen.

Ik heb het spel even gespeeld, en stond in dubio of ik voor dit Molblog-artikel m'n persoonlijke gegevens wel moest afstaan aan Fiat. Die gebruikt ze immers niet alleen zelf en geeft ze door aan de dealer bij mij in de buurt maar vindt het ook nodig de data te kunnen delen met derden. Foei!

De doet je vermoeden dat het nog ingewikkeld is. Maar het is simpel: je krijgt het terrein van de Olympische Winterspelen in beeld, met de wedstrijdlocaties, helaas zonder de namen van de sporten erbij. In een groot zwart oppervlak plaats je je markering van de vermoede verstopplaats. Eind maart 2006 maakt Fiat bekend waar de Sedicio's verstopt waren en wie er gewonnen hebben.

En staat die actie dan prominent aangekondigd ? Wat denkt U? Ze waren nog niet wakker. Wel prominent , deze 'contest'.

(Daar het een puur gokspelletje is zou dit in Nederland moeten vallen onder de Wet op de Kansspelen, maar laten we minister Donner maar niet nog meer vermoeien.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in