Overslaan en naar de inhoud gaan

‘E-commerce groeit dit jaar met 16,5%’

Online shopper besteedt naar verwachting dit jaar 811 euro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlandse online shoppers gaan dit jaar naar verwachting 811 euro per persoon uitgeven, een stijging van 26,64 euro ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit onderzoek van RetailMeNot (ActiePagina.nl).

related partner content for mobile comes here

Uit de internationale studie, uitgevoerd door het Centre for Retail Research in 10 landen, blijkt dat de Nederlandse e-commerce dit jaar naar verwachting een groei kent van 16,5 procent ten opzichte van vorig jaar.

Meer dan in de VS

Dit is zo’n beetje gelijk aan het Europese gemiddelde van 16,7 procent, maar wel meer dan de groei in Verenigde Staten (14,4 procent).

Naar verwachting doen online shoppers dit jaar gemiddeld 13 aankopen per persoon en hebben daarbij een bedrag van 63 euro in het digitale winkelmandje. De Britten zijn de frequentste online shoppers van Europa met bijna 22 transacties.

En ze geven daarbij ook nog het meest uit per transactie (71,23 euro). Er is dus nog zeker veel groei mogelijk in Nederland; een goed vooruitzicht voor de toekomst van Nederlandse e-commerce, meent RetailMeNot.

Groei omzet via mobiel: 57 procent

In Nederland zijn er per 100 mensen ruim 116 mobiele abonnementen; tablets en smartphones zijn dus niet meer weg te denken uit het leven van consumenten en het wordt steeds normaler om aankopen via een mobiel apparaat te doen.

Dit jaar groeit de omzet via mobiel in Nederland met 57 procent, een stuk boven het Europees gemiddelde van 45 procent.

Iedere Nederlandse mobiele shopper geeft in 2016 naar verwachting 524,82 euro uit; een stijging van 38,1 procent ten opzichte van vorig jaar en zelfs een stijging van 138 procent in vergelijking met 2014.

Hier loopt Nederland juist weer iets voor op het Europees gemiddelde, dat een stijging van 32,1 procent kent ten opzichte van 2015.

Verdubbeling aantal mobiele transacties

Het aantal transacties dat mobiele shoppers doen, is in de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld.

Deden mobiele shoppers in 2014 nog gemiddeld 4,4 aankopen via een mobiel apparaat, de verwachting is dat dit in 2016 gemiddeld 10,7 zal zijn, waarbij ze per aankoop 49,14 euro besteden. 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in