Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken gebruiken steeds meer emoji's, en heel andere dan hun klanten

Stijging van 777% sinds het begin van 2015
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Merken gebruiken spectaculair meer emojis in berichten die ze via e-mail en mobiel rondsturen. Sinds begin 2015 is het emoji-gebruik met 777% gestegen. Die stijging zet door, want de eerste maanden van 2016 lieten een gemiddelde stijging van 20% per maand zien.

related partner content for mobile comes here

Dat althans blijkt uit van het Amerikaanse Appboy. Het analyseerde 9359 marketingcampagnes en keek of en welke emoji’s er werden gebruikt in iOS-push-berichten, Android-push-berichten en e-mails.

Mensen en merken

Daarbij zag het een groot verschil in het gebruik van mensen en merken. De consumenten gebruiken het meeste emoji’s om een emotie uit te drukken, tranen van vreugde, blije gezichtjes, dat soort werk.

Merken gebruiken op hun beurt meer emojis die aandacht trekken, zoals partypoppers en fonkelsterren.

De zes emojis die elkaar overlappen hebben gemeenschappelijk dat ze zijn gericht op het overbrengen van emoties en het opbouwen van een verstandhouding.

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in