Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony’s maakt lookalike-repen om slavernij te bekritiseren, ‘maar niet om andere merken te shamen’

Tony’s vermomd als Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat. ‘De hele sector moet de schouders eronder zetten om slavernij uit te…
Vier lookalikes
Vier lookalikes
© Tony's Chocolonely
Vier lookalikes
Vier lookalikes
© Tony's Chocolonely

Een jaar heeft Tony’s Chocolonely er – in het diepste geheim – aan gewerkt: vier repen ontwikkelen die heel duidelijke overeenkomsten vertonen met vier wereldwijd bekende en iconische chocobrands: Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat, merken die respectievelijk eigendom zijn van de gigaconcerns Mars, Mondelēz, Ferrero en Nestlé. Het ziet er vrolijk uit, het zal zonder twijfel een glimlach ontlokken, maar de boodschap achter de campagne is bloedserieus: Tony’s Chocolonely stelt andermaal de misstanden in de chocolade-industrie (slavernij, kinderarbeid) aan de kaak en roept op tot wetgeving.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in