Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel

Het Ketchupmerk vroeg anoniem aan mensen ketchup te tekenen...
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 

In een nieuwe campagne van Heinz Ketchup gebruikt het merk tekeningen van consumenten. Voor de campagne, ontwikkeld door Rethink, zijn consumenten uitgedaagd om zonder voorbeeld ketchup te tekenen. Alle respondenten, verdeeld over 5 continenten, tekenden een Heinz-fles of een andere aan het merk verwant zijnde kenmerk waarop de ketchupfabrikant besloot de kunstwerken te verwerken in de etikettering 

related partner content for mobile comes here

Een soortgelijke campagne van Chanel, voor Moederdag, kreeg vorig jaar veel aandacht. Hiervoor werd aan kinderen van medewerkers gevraagd een Chanel-product te tekenen. Deze kunstwerken zijn vervolgens ook gebruikt voor een campagne.

Met de tekentest wilde Heinz achterhalen welke associaties consumenten instinctief en intuïtief maken tussen Heinz en Ketchup.

Heinz Draw Ketchup

Bewezen saillantie van Heinz

Teken ketchup. Zo kort maar krachtig was de vraag die Heinz, onderdeel van Kraft,  anoniem stelde aan de betreffende personen. Het resultaat was vervolgens niet echt verrassend te noemen: iedereen tekende een Heinz-fles, het Heinz-label, het nummer 57 of de hangende tomaat bekend van het etiket. Met het verhaal achter de campagne lijkt Heinz te willen bewijzen saillant te zijn als het op actieve merk-herinnering van ketchup aan komt. Deze algemene bekendheid, of zoals wijlen Giep Franzen het benoemde, de vooraanstaandheid, is voor veel marketeers het ultieme te realiseren doel.  

Toch zit er wel een Chanel-luchtje aan het creatieve concept. Hoewel, de Heinz respondenten waren volwassenen, bij Chanel waren het kinderen. Groot verschil.


Bron: lbb online/adformatie

Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Nieuwe Heinz Ketchup-campagne ruikt een beetje naar Chanel 
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in