Overslaan en naar de inhoud gaan

Rapper Stefflon Don in nieuwe Vattenfall reclame over fossielvrije toekomst

Met een fossielvrij geproduceerde ‘grillz’ moet rapper Stefflon Don de visie van Vattenfall over een fossielvrije toekomst tot leven…
Stefflon Don
Stefflon Don

In de campagne is te zien hoe er koffers worden gemaakt van fossielvrij plastic en een grillz, een tandsieraad dat vaak van zilver of goud is dat als een soort bitje over de tanden wordt gedragen, van fossielvrij staal. Fossielvrij staal wordt in de campagne verbeeld als ’s werelds meest waardevolle metaal.

related partner content for mobile comes here

 

 

HYBRIT

Fossielvrij staal is het thema in de nieuwe campagne omdat Vattenfall, in samenwerking met SSAB en LKAB, HYBRIT hebben opgezet. Dit is de eerste fabriek die staal produceert met waterstof in plaats van kolen en cokes. Dit initiatief staat echter nog wel in de startblokken, in augustus 2021 is de eerste proeflevering aan eerste klant Volvo Group gedaan.

Vanwege investeringen als deze fabriek krijgt Vattenfall op groene energievergelijker Wise een 10 op het gebied van investeren in groene energie. Echter komt de door Vattenfall geproduceerde energie nog voor 60% uit kerncentrales, kolen en gas. Dus hoe groen Vattenfall daadwerkelijk is, staat regelmatig ter discussie.

Campagne

Met de nieuwe campagne wil de energieleverancier aansporen tot nadenken over wat nou echt waardevol is. Dit deden zij eerder met een mini-documentaire over de productie van een geheel fossielvrij kinderledikant

 

De campagne met Stefflon Don loopt het hele jaar door en zal te zien zijn in alle markten van Vattenfall: Nederland, Zweden, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De commercial is geregisseerd door Adam Berg en geproduceerd door Ghost. Het reclamebureau achter de campagne is Nord DDB en omvat out of home uitingen, digital out of home,  print, TV commercials, display en posts op digitale en sociale media.

Vattenfall commercial

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in