Overslaan en naar de inhoud gaan

Populaire YouTuber moet kinderen bewust maken van de dode hoek

Transport en Logistiek Nederland en Dylan Haegens waarschuwen voor de dode hoek van vrachtwagens.
Dylan Haegens
© YouTube / Dylan Haegens
Dylan Haegens
© YouTube / Dylan Haegens

De invloedrijke YouTuber Dylan Haegens en ondernemersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) hebben de handen ineengeslagen om kinderen te waarschuwen voor de dode hoek van een vrachtwagen. Haegens is door TLN betaald om een YouTube-video te publiceren waarin hij een dag als vrachtwagenchauffeur meerijdt. De video moet kinderen uit groep zeven en acht bewust maken van de gevaren van de dode hoek en ze wijzen op twee vuistregels. Dat zijn minstens drie meter afstand houden van een vrachtwagen en rechts aanhouden.

related partner content for mobile comes here

Niet het grootste bereik

De betreffende video, hierboven te bekijken, is door Haegens geplaatst op zijn kanaal Team DylanHaegens. Dit kanaal heeft 956 duizend abonnees. Het hoofdkanaal, genaamd Dylanhagens, heeft veel meer abonnees (1,86 miljoen) maar deelt de video niet.

De samenwerking lijkt zich dus niet te focussen op het bereiken van een zo groot mogelijke doelgroep. Dat is opvallend omdat Haegens in een ronkend persbericht zegt: 'ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het feit dat kinderen zich meer bewust gaan zijn van de dode hoek. Zolang er ieder jaar nog slachtoffers vallen, is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk aandacht voor is.'

TLN meldt in hetzelfde bericht: 'met het inzetten van Dylan Haegens, met zijn 1,85 miljoen volgers, is het bereiken van de doelgroep effectief.' 

25 jaar Veilig op weg!

De samenwerking met Haegens voor de Veilig op weg!-campagne valt samen met het jubileumjaar van het Veilig op weg!-initiatief. TLN startte 25 jaar geleden met de campagne en voert die sindsdien jaarlijks. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in