Overslaan en naar de inhoud gaan

Etos staat al 100 jaar voor je klaar

TBWA\Neboko & Vidiboko ontwikkelden de nieuwe campagnerichting voor Etos
Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

100 jaar Etos
100 jaar Etos

Etos staat deze maand stil bij haar 100 jarige bestaan. De televisiecommercial en online video gaat over de coming of age van een nieuwsgierig meisje. Etos vertolkt een universeel verhaal over volwassen worden door een hedendaagse lens. Wanneer het meisje een tampon vindt is niet haar moeder het vraagbaken, maar haar vader. De vragen zijn van alledag, maar de antwoorden van Etos bewegen mee met de tijd.

De commercial sluit af met: “Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar. Al 100 jaar. Liefs, Etos.” Daarmee lanceert Etos een nieuwe campagne. Met deze opvallend persoonlijke tone-of-voice slaat de merkcampagne een nieuwe koers in. Een gewone drogist is Etos nooit geweest, bijvoorbeeld de allereerste winkelmedewerkers waren verpleegkundigen. Zij legden de basis voor het deskundige en bovenal zorgzame karakter dat tot op de dag van vandaag voelbaar is. 

Noor de Bruijn, CMO Etos: “Etos is er al 100 jaar voor iedereen met vragen over hun gezondheid en hoe ze zich goed kunnen voelen.”

De jubileumcampagne gaat gepaard met verschillende activaties in de winkel. In september shopte elke 100e klant gratis en in deze periode ontvangen klanten een geschenk bij een besteding van € 25,-.

In 1919 opende de winkelketen de eerste winkel onder de naam Philips Coöperatieve Verbruiksvereeniging en Broodbakkerij G.A. In 1931 werd de naam omgedoopt tot Etos, dat staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking. Tegenwoordig is Etos onderdeel van Ahold Delhaize en telt het 546 vestigingen. Afgelopen oktober heeft Etos de Solvo groep overgenomen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in