Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Plastic Soup Foundation onthult schokkende cijfers

Nagenoeg 80 procent van de door wetenschappers geteste vlees- en zuivelproducten van boerderijdieren bevat microplastics
Screenshot campagnefilm Plastic Soup Foundation
Screenshot campagnefilm Plastic Soup Foundation

'Bewustwording blijft belangrijk'

Deze boodschap komt tot uiting in een campagnevideo, pro bono ontwikkeld door Dept in samenwerking met productiebedrijf Czar. 

related partner content for mobile comes here

Maria Westerbos, directeur en oprichter van Plastic Soup Foundation: 'Het initiatief voor de samenwerking kwam vanuit Dept en hun ambitie om naast commerciële uitdagingen graag een percentage van hun tijd pro-bono in te willen zetten. Het onderzoek naar plastic in vlees- en zuivelproducten waar we op dat moment mee bezig waren, kwam meteen in mij op. Het is ontzettend belangrijk om mensen bewust te maken van deze nieuwe inzichten, en dit konden we met hulp van Dept goed onder de aandacht brengen.'

'Alles op alles om een effectief idee neer te leggen'

Ramin Bahari, creatief directeur Dept: 'Het thema bracht intern veel emoties met zich mee. Plasticvervuiling is een enorm probleem voor de toekomst en heeft daarmee veel impact op het levenspad van onze jonge creatieve vloer. Om daar een verschil in te maken voelde als een plicht. We zijn trots op het eindresultaat dat binnen een maand tijd is gerealiseerd.'

Wie beschermt ons?

Rob Voortman, creative director bij Dept: 'Ouders zijn hyperalert op wat kinderen in hun mond stoppen. Maar we zijn een stuk minder bewust van wat we in ons eigen mond stoppen. Met dat inzicht was de stap naar het idee snel gemaakt: We moeten onszelf beschermen tegen plasticvervuiling.'

In de film zien we het herkenbare beeld van ouders die er als de bliksem bij zijn wanneer kinderen plastic in hun mond stoppen. Maar dan wordt de kijker een spiegel voorgehouden. De boodschap: waar wij onze kinderen beschermen tegen het eten van plastic is er niemand die hetzelfde voor ons doet. De soundtrack, een custom variant van het kinderlied ‘Smakelijk Eten’, benadrukt het contrast op emotioneel vlak tussen hoe we omgaan met onze kinderen en met onszelf.

Credits

Opdrachtgever: Plastic Soup Foundation 
Bureau: Dept
Producent: Czar 
Regisseur: Willem Gerritsen
UItvoerend producent: Willem Bos 
Producer: Felice van Zuilen
Camera: Floris van der Lee 
Kleur:Glassworks: Scott Harris, Leonardo Grassi
Muziek:22ghosts:Tjeerd Bomhof, Mathias Janmaat
Geluid:Soundcircus: Feike de Wit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in