Overslaan en naar de inhoud gaan

Lay’s wint Grand Prix bij Youtube Works Awards

Pepsico en OMD kwamen bij de awards als grote winnaars uit de bus.
Lay's Iconic Restaurant flavours
Lay's Iconic Restaurant flavours
Lay's Iconic Restaurant flavours
Lay's Iconic Restaurant flavours

Lay's is dit jaar de grote winnaar bij de Youtube Works Awards voor de beste Nederlandse Youtube-campagnes. Het merk sleepte niet alleen de Grand Prix in de wacht, maar pakte ook een prijs in de categorieën Action Driver en Big Screen, Big Results. Daarnaast vielen nog vijf merken in de prijzen bij de awardshow.

related partner content for mobile comes here

De awards - uitgereikt in De Hallen op 30 juni - worden georganiseerd in samenwerking met de bvA en Adformatie. De jury onder leiding van directeur van de bvA, Henriette van Swinderen, nomineerde 23 cases. Volgens Van Swinderen waren er weer een aantal heel sterke en verrassende inzendingen dit jaar. 'Wat ons opviel was dat in dit tweede jaar er veel meer cases waren waar online video echt de hoofdcomponent van de campagne was. Dat gaf veel nieuwe inzichten hoe je met dat medium effectief kunt zijn.’

De in totaal acht awards werden overhandigd door hosts Roxanne Kwant en Ta Joela. Dit zijn ze:

Grand Prix: Lay's (PepsiCo) x OMD x Fitzroy x Native Nation x King George, Annalect

Behalve de Grand Prix won Lay's met deze inzending in de categorieën:

  • Action Driver
  • Big Screen, Big Results

'De jury was het er unaniem over eens dat deze campagne met multimedia-inzet, geweldige creatie, consumer engagement, zeer sterk resultaat voor merkbekendheid en marktaandeel dé grote winnaar van 2022 is!'

Categorie Breaking Barriers: HELP! De onzichtbare strijd van een jonge generatie - Yes We Can Clinics x &.agency

De jury: 'Een docu over een serieus probleem. Niet alleen doorbrak de inzending een taboe, ook de resultaten braken records. Een serieus goede winnaar!'

Yes We Can Clinics x &.agency

Categorie The Underdog: Boardroom - Milieudefensie x Wefilm

De jury: 'Een campagne als een speelfilm die zó intrigeerde en aan het denken zette dat het publiek massaal in actie kwam.'

Shell quits oil?!

Categorie Brands as Creators: Koken & Knoeien - Jumbo x Yune BV x Crocodile Agency

'De jury: 'Geweldige serie met tops en flops, die kijkers gemiddeld 7 minuten per aflevering boeide en het merk nog aantrekkelijker maakte!'

Jumbo x Yune BV x Crocodile Agency

Categorie Media Innovation: Sinterklaas en het Verdwenen Speelgoed Mysterie - bol.com x DEPT

De jury: 'Winnende innovatie binnen een eeuwenoud concept. Mooie combinatie van Youtube kids en regular Youtube met sterk resultaat.'

bol.com x DEPT

Categorie Creative Innovation: Hard Times for Super Thieves - VanMoof

De jury: 'Supercreatie die de jury steeds opnieuw wilde bekijken. En consumenten kennelijk ook, getuige de merkresultaten.'

VanMoof

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in