Overslaan en naar de inhoud gaan

Dag 4 in Cannes: Nederland pakt 3 Leeuwen

‘Mijn naam is Peter’ (The Family), A piece of Ajax (One Nil) en Mercedes-Benz (Publicis Groupe) stonden donderdagavond op het…
'A piece of ajax' door bureau One Nil pakt een bronzen Leeuw
'A piece of ajax' door bureau One Nil pakt een bronzen Leeuw
'A piece of ajax' door bureau One Nil pakt een bronzen Leeuw
'A piece of ajax' door bureau One Nil pakt een bronzen Leeuw

De Leeuwen in de categorieën Creative b2b, Creative data, Direct, Media, PR en Social & Influencer zijn uitgereikt. Als inzender zijn ‘we’ driemaal in de (bronzen) prijzen gevallen. Ook hebben Nederlandse bureaus meegewerkt aan winnende cases.

related partner content for mobile comes here

Media:
-Brons voor Women Inc. en BrandedU 'Mijn naam is Peter' door The Family Amsterdam.
In januari veranderden veel vrouwen hun naam op LinkedIn in Peter. Women Inc. heeft deze oproep gedaan om aandacht te vragen voor het feit dat er in 2022 meer ceo's in Nederland zijn met de voornaam ‘Peter’ dan vrouwelijke ceo's.

-Brons voor Mercedes-Benz 'Millboard' door Publicis Groupe Brussel, Berlijn en Amsterdam (ingezonden door België, Duitsland en Nederland). Bekijk de case:

PR:
Brons voor 'A piece of Ajax' door One Nil Amsterdam (i.s.m. Falsum Breda, Major Fifth Oss en Het PR Bureau). Bekijk de case:

De teller staat hiermee op zeven Leeuwen voor Nederland. Vrijdagavond worden de laatste prijzen uitgereikt.

In de volgende categorieën wint Nederland niet als ‘inzendend land’, maar heeft het wel meegewerkt aan cases.

Creative B2B:
-Brons voor Heineken 'The unwasted beer' door Publicis Italy en Dublin i.s.m. Le Pub Amsterdam

Direct:
-Zilver voor Heineken 'Boycot adds' door Publicis Italy en Buenos Aires i.s.m. Le Pub Amsterdam
-Brons voor Heineken 'The night is young' door Publicis Italy i.s.m. Le Pub Amsterdam en Sizzer Amsterdam
-Brons voor Dell 'I will always be me' door VMLY&R New york i.s.m. Jam3 Amsterdam

Social & influencer:
-Zilver voor 'The virtual Heineken' door Publicis Italy i.s.m. Boomerang Agency Amsterdam

Creative data:
-Geen Nederlandse Leeuw.

Grand Prix

De volgende Grand Prix’ zijn donderdagavond uitgereikt.

  • Vice Media 'The unfiltered history tour' door Dentsu Creative Bengaluru
  • Decathlon 'The breakaway' door BBDO België
  • Mars Petcare 'Hope reef' door AMV BBDO London
  • Coinbase 'Less talk, more bitcoin' door Accenture Song New York
  • WeCapital 'Data tienda' door DDB Mexico
  • Sherwin Williams Coil Coatings 'Speaking in color' door Wunderman Thompson Minneapolis
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in