Overslaan en naar de inhoud gaan

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company duikt in de wereld van reclamemuziek

In de Reclamemuziek podcast neemt presentator Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek
Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
Reclamemuziek
Reclamemuziek

In deze serie delen insiders hun kennis en inzichten over de impact van campagnes en hoe muziek daaraan kan bijdragen.

De “verjaardagsvraag”

In deze aflevering spreken we met label director van ROQ N’ Rolla Mahi Khalesi en artiestenmanager Jacco Toma van Kaiser Management over reclame binnen het artiesten landschap en andersom. De “verjaardagsvraag” heerst: wat doet een label- of artiestenmanger nu eigenlijk? Het draait allemaal om het reilen en zeilen van de artiesten: van planning tot contracten tot sync-aanvragen en brand partnerships.

“Door te zien én te horen maak je iets herkenbaar”

Het is inmiddels bijna een mantra te noemen binnen deze podcast: er moet een match zijn tussen merk en artiest. Vaak gaat het dan om het platform of de doelgroep van de artiest, maar er is inmiddels bewijs genoeg dat je als merk dus niet meteen voor groot en bekend hoeft te kiezen. “Er zijn genoeg jonge talenten die een verhaal hebben en iets te vertellen hebben [...]. Dan is het sympathiek om als merk juist die stemmen een podium te geven”, aldus Toma.

Is een samenwerking met een merk dan een must voor een artiest? Niet per se, maar het kan een enorme boost zijn voor elke artiest. Of muziek een must is voor merken? Dat zeker! “Door te zien én te horen maak je iets herkenbaar”, aldus Khalesi.

Luister naar de aflevering via Spotify of één van de andere podcast platformen.

Reclamemuziek

Initiator achter de Reclamemuziek podcast, de nieuwe podcastserie over muziek, branding en merken, is Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. In deze serie  neemt presentator en multimediajournalist Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand?

Voor wie?

De Reclamemuziek podcast is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, componisten, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.

De afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Stitcher, Apple Podcasts en de andere bekende kanalen.

Over Amp.Amsterdam

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in