Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Bioscoopbon is nu ‘verrassend en persoonlijk’ en lanceert nieuwe campagne

'De voorpret, de sfeer in de zaal, het geluid, het gesprek achteraf. Daar willen we meer aandacht voor.’
De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd
De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd
De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd
De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd

De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd. Waar het zich de afgelopen jaren naar eigen zeggen vooral richtte op het concurreren met 'andere cadeaukaarten', ligt nu de focus op het stimuleren van meer bioscoopbezoek onder de Nederlanders.

related partner content for mobile comes here

De Nationale Bioscoopbon moet meer 'beleefd' worden - en daarom is de hulp van bureau Selmore ingeschakeld, dat het thema 'bonvol verrassingen' presenteert. Naast de vernieuwde fysieke kaart ontwikkelde Selmore samen met partnerbureau DotControl een 'digitale propositie waarmee je de bon zo verrassend kunt maken als je zelf wilt'.

Het imago van onorigineel (verjaardags)cadeau lijkt de stichting Nationale Bioscoopbon hiermee van zich af te willen schudden.

'De digitale bioscoopbon biedt de mogelijkheid om er echt een persoonlijk cadeau van te maken. Je stopt 'm letterlijk bonvol verrassingen. Zo wordt de bioscoopbon leuker om te geven én om te krijgen. Er valt echt iets uit te pakken’, aldus Niels Westra, creative partner Selmore.

Het draait om voorpret

Ivar Schutte, directeur stichting Nationale Bioscoopbon: 'Je gaat niet alleen naar de bioscoop of het theater voor die ene film. Het gaat ook om het verheugen erop, iets wat steeds zeldzamer wordt in onze 'instant' maatschappij. De voorpret, de sfeer in de zaal, het geluid, het gesprek achteraf. Daar willen we meer aandacht voor.’

De doelgroep van de vernieuwde Bioscoopbon is breed te noemen, zo kunnen jongeren een bon maken die thuishoort in de popcultuur van vandaag, maar je kunt ook een bon maken waar oma ontroerd van raakt, aldus Westra.

De vernieuwde Nationale Bioscoopbon wordt landelijk geïntroduceerd met een campagne die wordt uitgerold in zes bioscoopcommercials in de stijl van zes bon-thema's: avontuur, drama, horror, comedy, actie, romcom. Ook is 'ie online en in outdoor te zien. Bekijk 'romcom' hieronder:

Credits:
Klant : De Nationale Bioscoopbon 
Managing Director : Ivar Schutte
Digital Manager : Brenda Visser 
Creative Agency : Selmore Creative Agency 
Creatie : Barend Stegeman & Wessel Beumer
Creatieve directie : Jakko Achterberg & Niels Westra
RTV Producer : Jorieke de Jong 
Account verantwoordelijk : Simone de Haan, Anja Froeling 
Strategie : Jeroen Senden
Design : Andrea Volkers, Simone Wenth
Motion Design : Daniel Götz
Digital Agency : DotControl
Creative Director : Marcel van Zwieten
Project Manager : Jochem Hendriks
Designer : Youri Bosselaar
Head of Developement : Mels Lenstra
Motion Designer : Dennis Fausild
Creative Development : Michael Vestergaard
Backend Developer : Dave Woestenborghs & Anh-Duc Le
Data & Measurement : Wouter Zandee
Productiemaatschappij : Mr. Frank
Director : Wim Geudens
DOP : Stef Kwinten
Exec. Producer : Alex Heringa
Producer : Daan Starrenburg
Production Manager : Michelle van Huisstede
Production Assistant : Django de Vrie
1st AD : Ivonne Verbeek
1st AC : Max Franken
VTR : Tommy Both
Gaffer : Uwe Kuipers
Ass. Gaffer : Ciro Naastepad
Electrician : Thijs de Boer
Art Director : Nathalie Veen
Set Dresser : Cas Klaassen
Stylist & MUA : Sjors Mercx
Stylist assist. : Giulia & Neda Farzanyar
Geluid : Sofie van der Meer
Post Production House : Storm
VFX Supervisor : Chris Coopmans
Online Editor : Martijn Van Houten 
Colorist : Rachel Stone
Motion Graphic Designers : Chris Coopmans + Michele Crivellaro 
Sounddesign & Muziek : Public Audio 
Voice Over : Kasper van Kooten 
Bioscoop versies : Cinemet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in