Overslaan en naar de inhoud gaan

Naambureau The Nameworks keert na 14 jaar terug op Nederlandse markt

Robert Jan Heyning herintroduceert naambureau dat in 2006 internationaal fuseerde en verder ging als Zigila.
Beeld van de homepage van The Nameworks, met Robert Jan Heyning in inzetje
Beeld van de homepage van The Nameworks, met Robert Jan Heyning in inzetje
© Bron: Homepage The Nameworks, Twitter-profiel Robert Jan Heyning
Beeld van de homepage van The Nameworks, met Robert Jan Heyning in inzetje
Beeld van de homepage van The Nameworks, met Robert Jan Heyning in inzetje
© Bron: Homepage The Nameworks, Twitter-profiel Robert Jan Heyning

Een oude bekende is terug. Robert Jan Heyning heeft de deuren geopend van zijn naamgevingsbureau The Nameworks. Het bureau richt zich op de creatie van namen voor Nederlandse ondernemingen en organisaties, klein en groot.

related partner content for mobile comes here

The Nameworks verdween in 2006 van de Nederlandse markt, hoewel het illustere namen op zijn conto had staan als iDeal, Independer, NRC.Next, DubbelFris en de Stentor. Het ging na een internationale fusie uiteindelijk verder als Skriptor Zigila, ook omdat er in het buitenland enkele merknamen waren geclaimd die sterk leken op The NameWorks.

Zware klap

Heyning werkte binnen Zigila samen met zijn partners van The Nameworks, zijn broer Geldolph en Joachim ter Haar. In 2012 kwam er een zware klap toen zijn broer overleed.

Skriptor Zigila richtte zich de afgelopen jaren steeds meer op  merkportfolio-strategie en de ondersteuning van internationale corporate innovatie-funnels. Hierdoor kon het een deel van de Nederlandse markt voor naamgevingsprojecten niet goed bereiken.

Dat was voor Robert Jan Heyning om zich weer op de creatie van namen voor de Nederlandse markt te gaan richten, en dat met de bureaunaam The Nameworks, dat hij in 1994 startte.

Cultuurverschillen overbruggen

‘Mijn hart gaat toch uit naar de creatie van namen en het proces dat daarnaartoe leidt’, zegt Heyning. Bij fusies bijvoorbeeld, waar cultuurverschillen en weerstand een belangrijke rol spelen. ‘Vaak wordt dat niet onderkend - op papier klopt alles - maar een zoektocht naar een nieuwe naam legt dat bloot. Om mensen mee te krijgen en richting te geven aan de nieuwe organisatie door de naam, dat vind ik enorm leuk en een waardevol onderdeel van de ambacht.’

Heyning zal nauw samenwerken met Skriptor Zigila en zijn oude partner Joachim ter Haar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in