Overslaan en naar de inhoud gaan

Holland & Barrett kiest N=5, wil positionering in Nederland verstevigen

De retailer verruilt Joe Public voor N=5 en is twee jaar geleden met dit bureau een 'redactioneel traject' gestart.
n=5 holland & barrett
'Een stevige regenbui maakt iets in je los'
n=5 holland & barrett
'Een stevige regenbui maakt iets in je los'

Holland & Barrett, de zogenoemde 'health retailer' met zo'n 200 winkels in Nederland, heeft reclamebureau N=5 gekozen voor de ontwikkeling van zijn marketingactiviteiten en nieuwe merkcampagne. De eerste campagne van de hand van N=5 ziet vandaag het levenslicht. De afgelopen jaren werkte de retailer, sinds 2003 actief op de Nederlandse markt, voor zijn marketinguitingen samen met Joe Public.

related partner content for mobile comes here

‘Leef met de kracht van de natuur’, dat is de pay-off van de nieuwe campagne, die naast televisie op de radio, online en in outdoor wordt uitgerold. Het van oorsprong Engelse Holland & Barrett is al 152 jaar actief op de Europese markt en is naar eigen zeggen de grootste en oudste health retailer van Europa. Het uitgangspunt is dat alle producten hun basis vinden in de natuur en dat medewerkers aandacht hebben voor persoonlijk en deskundig advies, maar die positionering is in Nederland nog onvoldoende geclaimd, aldus de retailer zelf.

Het is de reden dat Holland & Barrett bij N=5 uitkwam, dat moet gaan zorgen voor een nieuwe merkbelofte. Een 'strategisch traject' ging aan deze keuze vooraf. 

Natuurlijke producten

Christa de Wal, head of marketing Benelux bij Holland & Barrett: 'Mensen zijn zich steeds meer bewust van hun gezondheid en zoeken hierin steeds meer het vertrouwen in natuurlijke producten. Om dit beter te vertellen zijn we twee jaar geleden met N=5 een redactioneel traject in gegaan voor onze eigen contentteams. Nu zetten we de volgende stap met een nieuwe merkbelofte en bijbehorende merkcampagne. We hebben het volle vertrouwen dat we de komende jaren met ‘Leef met de kracht van de natuur’ onze positie op de markt verder kunnen verstevigen.'

In de campagne staat de 'levenskracht' die de natuur teweegbrengt centraal. In de tv-commercial is dat de energie die loskomt als je je volledig overgeeft aan een stevige regenbui; een gevoel waarin iedereen zich herkent, aldus Holland & Barrett. In de loop van het jaar wordt de campagne verder uitgebouwd, ook met content en social, over de verschillende seizoenen en proposities heen, belooft N=5.

Het herkenbare gevoel

Thijs Bontje, creative partner N=5: 'De eerste zonnestraal, een stevige storm op het strand, een frisse bui. Al deze natuurverschijnselen doen iets met je, maken iets in je los. Ze zorgen ervoor dat we bij de eerste sneeuwvlok op hol slaan of stilvallen bij een mooie zonsondergang. Dat herkenbare gevoel is het stuur voor het nieuwe merkverhaal van Holland & Barrett.'

De campagne wordt als benoemd uitgerold op televisie, radio, out of home en online video.

Credits:
Holland & Barrett: Christa de Wal, Danique Kuiper
Creatie: Thijs Bontje, Tim Teunissen, Mike Kleijnen
Strategie: Bastiaan Weers, Sophie Diepstraten
Account: Merel Hoogendorp, Puck de Mol van Otterloo
Productie: Rosa Staal, Anna Bosscher
Regisseur: Nick Harmsen
DOP: Stephan Polman
Productiemaatschappij: Since ‘88
Producer: Niels Visser, Daan Dagevos
Media: Match My Brand - Oliver van Daalen, Jamy Beeren, Sven Bon, Mark Lieuwen, Jessica Badal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in