Overslaan en naar de inhoud gaan

Coop laat zien wat de supermarktketen bijzonder maakt

Bureau Goud Uberconnected ontwikkelt tv-campagne en benadrukt de kracht van samen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

Coop bestaat al meer dan 125 jaar en samenwerken is vanaf het begin belangrijk voor de supermarktketen. De winkel is namelijk opgericht als coöperatie. Met de nieuwe tv-campagne benadrukt de supermarkt die coöperatieve ‘roots’.

Marcom Manager Jurjen Worp: ‘Samenwerken zit Coop in het bloed en het werd tijd om dat aan Nederland te vertellen. De omzet en het aantal winkels van Coop stijgt en om verder te groeien hebben we meer naams- en merkbekendheid nodig. Coop is een betrokken supermarkt, die middenin de samenleving staat. Dat is wat de commercial moet uitstralen.’

Dubbel O

De beide OO’s in de merknaam Coop symboliseren de samenwerking tussen klanten, medewerkers en leveranciers. In de commercial worden die beide OO’s vervangen door producten en diensten van de winkel.

Bas Smabers van Goud Uberconnected werkte aan de nieuwe tv-campagne. Smabers: ‘Coop is als supermarktformule uniek. Dat is natuurlijk al één manier om een onderscheidende positie in te nemen tussen alle andere supermarkt-campagnes. Er is niemand anders die hetzelfde kan roepen als Coop: samen maak je ’t verschil. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook échte klanten en medewerkers in onze campagne terug te laten komen en geen acteurs.’

CREDITS

Coop Supermarkten: Jurjen Worp
Strategie: Coen Ruseler, Bas Smabers
Creatie: Lysbeth Bijlstra, Geert Jan Bijlstra
RTV-productie: Maaike Peters
Productie: Suikerdepôt: Paul Harting, Sasja van Nie
Research: Andrea Bijen
Regie: Werner Damen
DOP: Boas van Millegen Bielke
Editor: Kim Hinrichs
Muziek: Massive Music
Mediabureau: M2Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in