Coop bestaat al meer dan 125 jaar en samenwerken is vanaf het begin belangrijk voor de supermarktketen. De winkel is namelijk opgericht als coöperatie. Met de nieuwe tv-campagne benadrukt de supermarkt die coöperatieve ‘roots’.
Marcom Manager Jurjen Worp: ‘Samenwerken zit Coop in het bloed en het werd tijd om dat aan Nederland te vertellen. De omzet en het aantal winkels van Coop stijgt en om verder te groeien hebben we meer naams- en merkbekendheid nodig. Coop is een betrokken supermarkt, die middenin de samenleving staat. Dat is wat de commercial moet uitstralen.’
Dubbel O
De beide OO’s in de merknaam Coop symboliseren de samenwerking tussen klanten, medewerkers en leveranciers. In de commercial worden die beide OO’s vervangen door producten en diensten van de winkel.
Bas Smabers van Goud Uberconnected werkte aan de nieuwe tv-campagne. Smabers: ‘Coop is als supermarktformule uniek. Dat is natuurlijk al één manier om een onderscheidende positie in te nemen tussen alle andere supermarkt-campagnes. Er is niemand anders die hetzelfde kan roepen als Coop: samen maak je ’t verschil. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook échte klanten en medewerkers in onze campagne terug te laten komen en geen acteurs.’
CREDITS
Coop Supermarkten: Jurjen Worp
Strategie: Coen Ruseler, Bas Smabers
Creatie: Lysbeth Bijlstra, Geert Jan Bijlstra
RTV-productie: Maaike Peters
Productie: Suikerdepôt: Paul Harting, Sasja van Nie
Research: Andrea Bijen
Regie: Werner Damen
DOP: Boas van Millegen Bielke
Editor: Kim Hinrichs
Muziek: Massive Music
Mediabureau: M2Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!