Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Wakker Dier tegen KFC's plofkip

Wakker Dier start deze week met een actie tegen de plofkip bij Kentucky Fried Chicken (KFC).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een filmpje roept Wakker Dier op tot een boycot van KFC, totdat de fastfoodketen overstapt op kip met een Beter Leven-ster.

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier hekelt voornamelijk de KFC ‘bucket’: een grote emmer vol stukken gefrituurde plofkip. Een ‘Hot for Two’ bucket weegt ruim 2 kilo, terwijl het Voedingscentrum per dag per persoon slechts één tiende daarvan aanbeveelt aan vlees. ‘Met deze emmer vol plofkip stimuleert KFC consumenten om grote hoeveelheden dierenleed naar binnen te werken. De lage prijs bij KFC wordt via de boer afgewenteld op de dieren’, aldus Wakker Dier.

De actie valt binnen de langlopende campagne van Wakker Dier tegen de plofkip. , Struik, Domino’s Pizza, Wagner Pizza, en supermarkt Deen gaven al eerder gehoor aan de campagne.

De gangbare vleeskip, de plofkip, groeit in zes weken van 50 gram naar 2,2 kilo. Door deze snelle groei lijden de dieren aan pijnlijke aandoeningen en ziektes. Daarbij leven ze op een veel te kleine ruimte samen met heel veel andere kippen, in dichte stallen.

‘Ontplof de bucket’ is bedacht en uitgewerkt door reclamebureau ‘De Reclamejongens’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in