Het World Wide Fund for Nature (WWF, in Nederland bekend als het Wereld Natuur Fonds) wil laten zien hoeveel impact ons gedrag heeft op de natuur. Dat doet de organisatie met een campagne (bureau: TBWA\Paris) op Instagram: #TooLatergram.
Prachtige natuurlandschappen
Negen populaire reisbloggers plaatsen prachtige foto’s van natuurlandschappen, alsof ze echt op die plekken zijn. Hun volgers reageren enthousiast op de foto’s van bergen, bossen en oceanen. Die mooie plekken zouden ze ook wel willen bezoeken.
Helaas zien deze natuurgebieden er in werkelijkheid niet zo mooi uit. Ze zijn verpest door menselijk handelen. Het reclamebureau had foto’s van verwoeste natuurgebieden virtueel opgepoetst.
Confrontatie
Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de echte foto’s. Op die manier confronteren ze hun volgers confronteren met de gevolgen van vervuiling en ontbossing. Zo zien volgers dat wat ooit een prachtig strand in Thailand was, op dit moment een van de meest vervuilde kuststroken ter wereld is. Bij de foto staat de tekst ‘helaas, je kunt deze plek niet meer bezoeken’.
Het WWF hoopt via Instagram vooral jonge mensen te bereiken. De boodschap: voor sommige plekken is het nu al te laat, dus we moeten in actie komen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!