Overslaan en naar de inhoud gaan

WNF laat zien dat we te laat zijn met confronterende Instagram-campagne

Negen reisbloggers laten prachtige landschappen zien die niet meer bestaan.

Het World Wide Fund for Nature (WWF, in Nederland bekend als het Wereld Natuur Fonds) wil laten zien hoeveel impact ons gedrag heeft op de natuur. Dat doet de organisatie met een campagne (bureau: TBWA\Paris) op Instagram: #TooLatergram.

related partner content for mobile comes here

Prachtige natuurlandschappen

Negen populaire reisbloggers plaatsen prachtige foto’s van natuurlandschappen, alsof ze echt op die plekken zijn. Hun volgers reageren enthousiast op de foto’s van bergen, bossen en oceanen. Die mooie plekken zouden ze ook wel willen bezoeken.

Helaas zien deze natuurgebieden er in werkelijkheid niet zo mooi uit. Ze zijn verpest door menselijk handelen. Het reclamebureau had foto’s van verwoeste natuurgebieden virtueel opgepoetst.

Confrontatie

Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de echte foto’s. Op die manier confronteren ze hun volgers confronteren met de gevolgen van vervuiling en ontbossing. Zo zien volgers dat wat ooit een prachtig strand in Thailand was, op dit moment een van de meest vervuilde kuststroken ter wereld is. Bij de foto staat de tekst ‘helaas, je kunt deze plek niet meer bezoeken’.

Het WWF hoopt via Instagram vooral jonge mensen te bereiken. De boodschap: voor sommige plekken is het nu al te laat, dus we moeten in actie komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in