Driekwart organisaties heeft geen mobiele recruitment strategie

Dit blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group onder 121 HR-professionals en recruiters.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Slechts een derde van de Nederlandse intermediairs geeft aan een mobiele recruitmentstrategie te hebben. Dit ligt iets hoger dan het gemiddelde van de overige geïnterviewde organisaties (26%). Het overgrote gedeelte van de Nederlandse organisaties heeft dus nog geen mobiele recruitmentstrategie, maar geeft aan dat dit in 2014 wel belangrijker wordt dan het in 2013 was. Voor ruim een derde van de ondervraagde HR-professionals en recruiters wordt mobiel een focuspunt in 2014, ten opzichte van een kwart in 2013. Daarnaast geeft ruim zestig procent van de ondervraagden aan dat zijn/haar organisatie binnen drie jaar een mobiele recruitmentstrategie zal hebben. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group onder 121 HR-professionals en recruiters voor de Stichting 123Mobile én additionele analyses van traffic van diverse carrièrewebsites.

Mobiel bezoek op carrièrepagina’s flink gestegen

Bijna de helft van de ondervraagden heeft geen idee hoeveel mobiele bezoekers de carrièrewebsite telt. Van diegenen die het wel weten heeft een derde geen inzicht in wát mobiele bezoekers op de website doen. Om méér grip te krijgen op mobiele ontwikkelingen zijn i.s.m. Maxlead additionele analyses gemaakt op diverse carrièrewebsites van Nederlandse organisaties. Hierin ontstaat een consistent beeld waarbij het mobiele bezoek (bezoek met smartphone of tablet) sinds 2011 flink gestegen is, van gemiddeld 5% naar 22%. 

Mobiel solliciteren grootste uitdaging voor de komende jaren

Uit het onderzoek blijkt verder dat de mobiele bezoekers vooral vacatures lezen en extra informatie vergaren over de organisatie. Solliciteren doen zij nauwelijks omdat dit in de meeste gevallen nog niet mogelijk is. Mobiel solliciteren kwam in 0,8% van de gevallen voor. Vanaf 16:00 uur is te zien dat het desktopbezoek afneemt, terwijl het mobiele websitebezoek toeneemt.

“Mobiel recruitment geeft werkgevers nieuwe mogelijkheden om talent te bereiken. De avond biedt een nieuw moment om te werven en extra mensen te bereiken”, aldus Geert-Jan Waasdorp, directeur Intelligence Group. ‘Aandacht voor de impact van mobiel evenals het aanbieden van de mogelijkheid om mobiel te solliciteren, geeft werkgevers een voorsprong in de war for talent.”

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Stichting . Alle resultaten worden op vrijdag 13 december gepresenteerd tijdens het gelijknamige vakevenement.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie