In de campagne ‘Echt Oranje’ spelen 150 Olympische en Paralympische sporters een rol. De actie is sinds begin van het jaar actief via social media en radio en wordt vandaag uitgebreid met TV, online en outdoor. De campagne laat van dichtbij zien hoe het leven van topsporters nou écht is.
App
Via de TeamNL-app ontvangen fans al het nieuws, programma's, resultaten en unieke content van hun favoriete sporters. Ook kunnen ze sporters direct aanmoedigen en notificaties instellen voor wedstrijden. Op teamnl.org zien ze livestreams en achtergrondverhalen.
Team NL met Tan
In Rio de Janeiro zit een eigen redactieteam, dat onder andere het dagelijks programma Studio TeamNL maakt. Dit programma wordt gepresenteerd door Humberto Tan.
Wachten op de trein met Epke Zonderland
Sporters dragen actief bij. Sinds maart nemen alle sporters één dag het Twitter- (@TeamNLTweets) en Instagram-account (TeamNLinsta) over. Verder zie je de prestaties van de sporters op abri's, digital outdoor en snelwegmasten. Zo zie je hoe Eelco Sintnicolaas over de ophaalbrug in Abcoude springt. In het OV moedigt Epke Zonderland je aan om het beste van je wachttijd te maken.
‘Excelleren is geen toeval’
David van Geene van United State of Fans: “Wij vinden samen met NOC*NSF dat Nederland moet weten hoe het werkelijk is om elke dag topsport te bedrijven, hoe hard er wordt gewerkt naar Rio toe en dat excelleren geen toeval is. Maar we willen ook laten zien dat dit met plezier en nuchtere Nederlandse mentaliteit gebeurt."
United State of Fans won het TeamNL account na een pitch in de vorige zomer. De campagne wordt o.a. in samenwerking met Helden Magazine geproduceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!