Georgië heeft allerminst de naam een vakantiebestemming te zijn. Maar dankzij 'Wie is de mol?' lijkt hier een kentering in te zijn gekomen.. Het tv-programma speelt zich dit jaar af in en rond de hoofdstad Tbilisi.
Het aantal boekingen naar Georgië over de afgelopen maand is bijna verdrievoudigd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal zoekopdrachten steeg spectaculair met 103%. Vooral direct na de uitzending wordt er gretig gezocht op vliegreizen naar Georgië en Tbilisi. Zo blijkt uit gegevens van online vliegticketsverkoper CheapTickets.nl.
Joost de Wit, content en campaign Manager bij Travix - moederbedrijf van CheapTickets.nl - is het niet voor het eerst dat het mol-effect optreedt. “Ook voorgaande jaren was een ‘mol-effect’ zichtbaar, zoals in 2017 met Portland. Vooral als het gaat om relatief onbekende en onontdekte bestemmingen zien we de effecten van een programma als Wie is de Mol?'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!